tips : blogwalking dan juga blog utk diblogwalking | Cik Siti

Sunday 1 July 2012

tips : blogwalking dan juga blog utk diblogwalking


yang mana satu dulu ni???
maybe semua orang da tau kot....tapi saja la nak share sikit kat sini...hehhe

meh aku bagi tips untuk blogwalking dulu k.....

-blogwalking ja kat mana2 blog...
- then cari entry dia yang boleh kita komen....contoh : "tips untuk menikah lagi satu"...ha, komen la kat situ...."wahhh, baru tau ni....nanti saya nak guna pakai tips ni la"...
- jangan lupa link blog awak sekali ya....(sebab ada sesetengah blogger, yg tak letak link kt ruang komen, and bila aku klik dia punya nama, tak leh pun masuk blog dia)....
- kalau nak follow tuu, follow la....kalau tak nak pun tak pa...ikut la suka or tak blog dia....

TAPI YANG TINGGALKAN LINK TUU mmg WAJIB!!!



tips untuk blog yang nak dapat sambutan blogwalking...

- korang post la entry yang korang rasa mantop kat FB...kat group2....letak ja kat mana pun yang korang rasa ramai orang akan teruja untuk klik n usha blog korang....
- letak la backlink kat comment2 yg korang comment tuu...
- letak ruangan untuk comment...sila PASTIKAN link untuk orang klik untuk comment tuu berfungsi (sbb aku pernah 2 3 kali jugak la BW tapi tak leh nak comment...sbb link tuu aku tak leh nak tekan)
- kotak untuk follower (maksud aku widget tuu la)...sila letak ya....senang orang nak follow.....letak kat tempat orang boleh NAMPAK DENGAN JELAS!...(aku pernah jumpa blog yang tk da pun button follow....ruang untuk aku comment pun tak da...kalau ada, at least aku boleh la bagi tau...."mcm mana saya nak follow sedangkan button follow tak da")
- setiap kali terjah blog orang lain, SILA TINGGALKAN COMMENT....jangan jadi SILENT READER...(sbb dulu aku pun jenis macam tuu...senyap ja masuk blog orang...keluar pun senyap2 ja..tuu yang jadi mandom ja blog ni)...huhu


ok, tu ja kot yang nak share.....heeee..
selamat mencuba.....

ouh....malam ni tamat tau segmen cik siti....
so, tengah malam nanti will make the bloglist..hehe...sapa tak join lagi, boleh la.....sampai 11 malam ni ja k......

2 comments:

  1. tips yang sangat berguna...sy suker..=)

    ReplyDelete
  2. bagus tips ni. dlm dunia maya ni, klau bole tinggalkan la jejak anda di blog kwn2 tu. kita ni ramai followers. kdg x sempat nk BW/comment or kdg2 tertggl n3 menarik diorg. so, dgn cara tgglkan jejak, bole la kita terjah blk blog diorg kan. :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...