bulan Ramadhan bagi yang uzur | Cik Siti

Saturday, 21 July 2012

bulan Ramadhan bagi yang uzur

assalamualaikum....

korang perempuan?? pernah uzur di kala bulan mengambang (maksud aku bulan puasa)??

korang lelaki?? pernah nampak perempuan Islam makan semasa uzur dikhalayak ramai??

mesti pernah kan kan kan...hurmmm....

bagi perempuan yang uzur, memang la dia diberi "cuti" oleh Allah SWT....tapi tak boleh la makan dikhalayak ramai sewatu siang hari.....hal ini kerana orang non-muslim akan tengok benda ni and kata "Islam kata suh posa masa bulan Ramadhan..tapi ada ja yang tak posa...boleh ja buat tak tau dengan tuntutan agama"
dan diaorang akan anggap semua umat Islam macam tuu...buat endah tak endah ja ngan agama....

orang cakap sebab nila setitik rosak susu sebelanga....

kalau korang nak tau...aku ada member perempuan...dia ni non-muslim....tapi dia still hormat kot bila bulan puasa.....dia pun macam berpuasa jugak...sebab dia tak makan pun....ni sebab member2 dia yang lain semua muslim...bagus kan dia.....

and ada member perempuan aku ni plak...dia muslim....and ada satu hari tuu dia uzur....dia ajak member aku yang non-muslim ni gi makan...pastu member yang non-muslim ni cakap "boleh ka makan kat tempat orang ramai macam tuu?? ni kan bulan posa"....
sekarang ni sapa yang Islam sebenarnya???

dunia-dunia....orang yang sejak lahir dia tuu Islam tak nak bersyukur.....orang yang sejak lahir bukan Islam, tau pasal Islam...cuma tak terbuka lagi pintu hati dia nak memeluk Islam...insyaAllah suatu hari nanti....=)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...