cat kuku | Cik Siti

Friday, 20 July 2012

cat kuku

assalamualaikum...

korang tau cat kuku (aku sebenarnya tak reti nak eja perkataan quittack tuu...hahhaha)...

benda ni la....mesti tau kan....

aku dulu kecik2 pernah pakai la benda ni (maid aku ajar pakai.....memang sangat mudah terpengaruh ja aku ni)...haish.......sekarang da insaf da.....

masa dulu pakai, then nak sembahyang basuh la....tapi sejak ada orang cakap, memang la boleh cam tuu, tapi mana nak tau, kot2 masa kita pakai tuu and tak sempat nak basuh tetiba lori langgar, mati kat tempat kejadian jugak...ha, macam mana? pastu masa orang nak mandikan mayat, diaorang akan cabut kuku kita sebab air tak sampai kat kuku....ha, kan naiya ja.....

lepas pada tuu aku da tak pakai...kalau pakai pun, aku pakai inai ja.....

masa aku masuk kolej ni, ada la dua tiga orang pakai (bertudung kot diaorang tuu)...pakai masa piyed ja....ntah la aku nak tegur cam na...tengok diaorang siap bangga2 diri lagi pakai benda tuu....tunjuk abes kat semua orang.....ada sekali tuu da sorang tuu pakai setiap kuku dia lain2 warna....then dia dok tanya cantik ke tak....aku no komen la....


p/s : aku rasa tak pakai benda tuu pun tak pa....kuku kita da semula jadi cantik.....kenapa nak menghodohkan dia plak kan kan....klau nak mewarnakan kuku gak, pakai la inai.....=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...