mouth infection | Cik Siti

Sunday 22 July 2012

mouth infection

assalamualaikum....

kenapa entah mulut aku ni kena infection....

al-kisahnya bermula minggu lepas di mana tepi mulut aku ni ditumbuhi jerawat....dan dengan sengaja bersama tangan yang sangat suka bermain dengan jerawat tuu , tetiba jerawat tuu PECAH!!! outchhhhh....

ingatkan derita aku sampai di situ saja....tapi keesokkan harinya, terasa tempat tuu macam burn sensation (ayat tak leh blah)....ala, macam kulit kat area tuu berbenjol benjol dan mengandungi air bisa....memang pedih plus dengan rasa macam terbakar ja.....

aku biarkan ja...sampai la keesokan harinya, aku terasa benjolan di bawah dagu....then terus aku bagitau kat puan emak...puan emak cakap, memang la ada benjol, sebab kat situ lymph node....kalau ada infection kat area mulut tuu, akan ada effect kat lymph node dekat area bawa dagu (sila belajar anatomy of the face and neck untuk mengetahui lebih lanjut apa yang aku cakap ni)

puan emak pun bagi la aku ubat ni....
antiseptic untuk membunuh kuman....

ubat ni jangan sesekali di makan, memang bahaya.....tuu aku kena alert...sebab luka aku tuu dekat sangat dengan mulut..memang silap langkah aku akan dapat keracunan....huhu

sekarang da semakin surut da aku punya luka tuu...cuma air bisa tuu still tak hilang2...

memang aku kalau nak makan pun kena buka mulut kecik2 ja....nak menguap pun sama....kalau tak memang akan terkoyak la luka tuu...and lagi lambat dia nak baik.....


ok la...aku nak tolong puan emak rendam cili.....sebab nanti nak masak sambal ikan bilis...heheh

5 comments:

  1. semoga cepat smbuh yee....len kali jgn picit dah....tau

    ReplyDelete
  2. errr..ika xpenah kena lagi..mesti skit sangat kan.

    ReplyDelete
  3. uhh.. sakitnye~~
    semoga cepat sembuh ya :)

    ReplyDelete
  4. dugaan ramadhan..harap cik siti cpat sembuh ye..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...