guna dot com | Cik Siti

Tuesday 26 March 2013

guna dot com

assalamualaikum

tetiba hati ni terasa nak pakai [dot] com pulak bila tengok cik Aina pakai...tak pe la..aku tiru benda baik..bukan benda tak baik kan kan kan...huhu...tapi serious la...niat di hati tuu memang da lama da nak pakai domain sendiri...tapi baru sekarang pintu hati macam dah terbuka sikit...heee

and now, aku nak tanya pendapat korang2 yang dah pakai domain sendiri ni....aku nak tukar totally URL blog aku ni...from eimah2328.blogspot.com to ciksitiofficialblog.com <----perghhh...dah berangan pakai dot com tuu beb...kau jangan main2...ini serious ok! hahahah

kalau aku nak tukar eimah2328 ke ciksitiofficialblog tuu, apa benda yang patut aku kena buat? sebab definitely kalau blog aku ada dalam bloglist korang, memang lepas aku tukar tuu terus tak boleh masuk la kan blog aku...so how?

boleh bagi pendapat sikit tak?? please sangat2...ni la antara sebab aku berat sikit hati ni nak tukar kepada dot.com

3 comments:

  1. panjangnya nama ciksitiofficialblog.com... kalau ciksiti.com pun dh okay n senang org nk igt...

    takyah bimbang pasal bloglist tu sbb domain ni pkai redirection... kiranya org bukak http://eimah2328.blogspot.com smua akan p ke domain dot com tu...

    ReplyDelete
  2. @kopi pasta thanks sgt2...akhirnya trjawab jugak persoalan ni setelah sekian lama...heee ^^

    ReplyDelete
  3. Pakai la pakai la :D URL tu panjang sangat kot, selalu orang guna (dot) com ni sebab dpt pendekkan URL. So orang mudah ingat :D Nampak tak permainannya? Hihi. Dia takkan affect follower, bloglist or blablabla. Cuma gadjet yg ada guna URL blog kena tukar sikit, ranking akan jatuh to zero tp cepat naik bila pakai domain sendiri :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...