Malaysia adalah negara yang dibenci oleh negara ASEAN? | Cik Siti

Sunday, 31 March 2013

Malaysia adalah negara yang dibenci oleh negara ASEAN?

assalamualaikum

perghhh tajuk....aku masa mula2 baca tajuk tuu pun agak panas? dan timbul tanda tanya...kenapa Malaysia dibenci....


kat bawah ni ada beberapa sebab Malaysia dibenci oleh negara ASEAN

1. mencuri PERLIS dari THAILAND
… pada tahun 1959

2. mencuri SERAWAK dan SABAH daripada INDONESIA
Pada Tahun 1957

3. Mencuri Pulau SIPADAN & LIGITAN daripada INDONESIA

4. mencuri LANGKAWI pada tahun 1961

5. mencuri kebudayaan INDONESIA

6. Negara Penggangu kedaulatan wilayah INDONESIA,THAILAND dan PHILIPINA

7. pencuri perairan PALAWAN SELATAN daripada PHILIPINA 

8. Pencuri LAUT BARAT DAYA PHLIPINA

9. Pencuri PULAU SEBATIK UTARA daripada INDONESIA

10. Pencuri LAGU TERANG BULAN dan menjadikan lagu ini sebagai lagu kebangsaanMALAYSIA daripada INDONESIA

nak tau lagi , baca kat SINI


pada pendapat aku la kan, sesungguhnya ramai rakyat Malaysia ni berketurunan jawa...(tapi aku bukan berketurunan jawa ok).so maybe lagu2 indonesia tuu dah sebati dalam diri rakyat Malaysia..kalau kata Malaysia ni PENCURI, mesti la presiden setiap negara akan keluarkan saman (ala, macam artis dok keluarkan saman tuu)....tapi tak dak pun kan kita dengar kes macam tuu...semua ni mesti kerja rakyat2 yang obses dengan neagara mereka...terlalu obeses sampaikan nak buruk2 kan nama negara lain....

apa pendapat korang pulak?


jom join Bloglist April Cik Siti
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...