tau tak semut mempunyai otak paling besar... | Cik Siti

Wednesday, 4 July 2012

tau tak semut mempunyai otak paling besar...

assalamualaikum and good evening...

sungai petani hujan (saja nak bagitau....)......hehe...korang tau tak


  semut mempunyai otak paling besar dalam alam haiwan jika dibandingkan dengan nisbah saiz badannya?


korang pernah makan semut???????????????
orang cakap makan semut ni boleh jadi BODOH 44 hari.....
kalau makan banyak semut, makna kata BODOH berhari hari la....huhu

tapikan, dah kata otak semut tuu besar, kenapa kalau kita makan semut boleh jadi BODOH?? bukan ka lagi pandai???


hahhaha...
apa2 pun jangan la gatai nak makan semut k...nanti korang bodoh....satgi cakap aku plak yang suh makan kata makan semut boleh pandai sebab otak dia lagi besaq dari badan dia....


ni untuk pengetahuan korang ja.....saja nak buat entry santai petang2 ni......
sumber : SINI


and korang pernah tak ada pengalaman ni....botal korang letak air gula selalu semut hurung(ada kat situ)????
ni petua nenek aku....letak minyak masak kat sekeliling botol tuu (sapu minyak masak tuu sekeliling botol..tak payah sampai atas pun tak pa)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...