unit beruniform masa sekolah rendah | Cik Siti

Saturday 6 April 2013

unit beruniform masa sekolah rendah

assalamualaikum

di petang yang dingin lagi nyaman ini (sungai petani hujan weh!!) otak jadi malas, badan jadi lemah...dok nampak katil ja ni.....sebelum aku buat kuak lentang atas katil, aku nak share sikit dengan korang pasal unit beruniform yang aku join masa sekolah rendah dulu.....kenapa aku cakap sekolah rendah, tak cakap sekolah menengah sekali?? ini adalah kerana masa sekolah rendah ja aku rasa best...masuk sekolah menengah jadi tak best langsung.....

aku dulu masa sekolah rendah masuk PENGAKAP.....pernah pi camping sekali masa darjah 6...hehehhe....bila masuk sekolah menengah ni, rasa macam tak best kalau aku masuk pengakap sebab masa sekolah menengah, pengakap didominasi oleh kaum cina...majoriti la kot.....and aku ikut kawan aku masuk pandu puteri....namanya pun pandu puteri....for sure la semua perempuan...dah tak boleh nak cuci mata...hahahha...kalau dulu, aku punya crush pun masuk pengakap...so bersemangat la pergi kokurikulum walaupun diadakan pada waktu petang.....sekolah dengan rumah aku tak la jauh sangat...boleh la kalau nak naik basikal pergi....

kalau nak tau, masa darjah 5 and darjah 6, memang zaman tuu muka aku gelap sangat sebab selalu berkawat.....serious rindu sangat nak berkawat.....bila dah meningkat dewasa ni, baru la dapat rasa kemanisan zaman dulu2...tapi dulu, langsung tak appreciate...dulu, tak sabar2 nak jadi dewasa....hurmm, itulah manusia...tak pernah nak bersyukur....bila tak da, baru nak terhegeh hegeh kan....apa2 pun pengalaman mengajar aku erti kedewasaan...hahahha...merepek sudah aku ni....

korang pulak, masuk unit beruniform apa masa sekolah rendah?

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...