cerita cik siti budak medik | Cik Siti

Monday 8 April 2013

cerita cik siti budak medik

assalamualaikum

hey, hello holiday...long time no see ya....(padahal tiap2 minggu holiday kot...errr i what i mean is weekends) memandangkan rumah aku hanya 20 minit daripada kolej, so tiap2 minggu la balik rumah...kalau nak lagi best, boleh ja balik tiap2 hari...hahhahahahha......so holiday ni aku tak rasa macam holiday la...macam tak dak perasaan...bosan lagi ada la...haish....tapi tak pa la...at least, dapat la jugak rehatkan badan ni.....sesungguhnya module yang dok berjalan ni adalah KILLER MODULE which is Neuroscience...and also I got 3 reflective writing to submit next week....=_="

sekarang ni da masuk sem 4, which I've gone through 2 module before I get into Neuroscience module....and for the 3rd sem final exam....i passed....maybe ada orang yang tak tau...aku ni repeat 1 year....sebab fail la kan...kalau pass, tak repeat la.....tapi apa2 pun, Alhamdulillah sebab tahun yang repeat ni, aku tak fail lagi la....and hopefully this 4th sem, tak da module yang nak kena repeat....bila jadi student repeat ni, memang tekanan banyak kot...semua orang have high expectation on us....kadang2 tuu psycho lebih....contoh kalau result da keluar....pastu, mula la kepala otak dok pikir "macam mana kalau aku failed? mesti orang cakap kan....budak repeat pun boleh failed ka...padahal benda tuu da belajar da dulu"...kadang2 tuu boleh jadi gila jugak tau tak....tapi so far so good la...aku tak jadi gila lagi....kalau aku jadi gila, maybe aku tak tulis la entry kat sini dah...heheh

and then, ada satu golongan ni akan tanya (selalunya budak2 lepasan SPM/Matrikulasi/Asasi)...."belajar medik ni senang ka?" soalan cepur mas di tanya....what actually i'm going to say to them?? sebab bagi aku, medik ni susah....then I end up with "depends on individual la....kalau ada minat, tak susah punya" itu adalah jawapan yang paling safe la setakat ni....

and kalau yang tanya aku pasal biasiswa/pinjaman or whatever tuu, aku tak boleh jawab sangat...sebab aku sendiri tak dapat biasiswa atau pinjaman....sendiri bayar la kot...tapi, on the way nak apply MARA for 3rd year nanti....hopefully boleh lulus and masuk 3rd year....aminn

ok lah...itu ja kot nak share untuk masa ni...seriously penat sangat sebab baru balik dari Queensbay Mall...ingat nak restock Daiso Charcoal Mask....unfortunately, da abes stock....yang ada kat tangan aku sekarang, hanya tinggal lagi 2 tubes SAHAJA...


2 comments:

  1. best blog ni,.hum btw my bloved one pn course medik,die fail,n skg tgh frust down gile2 sb xnk extand year,mati akal,cmane nk buat tu?nk wake him up,im chemical engineer student,susah sket nk phm jiwa dak2 medik ni.hihih

    ReplyDelete
  2. @psst my secret ckp kat dia...failed tuu satu lumrah bg budak medik...huhu...n kata, Allah nak kita study lebih lagi...klau Allah bagi kita pass sekali pun, tapi kita tak cukup basic nnt in future kita nak kena handle dgn life orang...nnt org mati macam mana? ha, kan susah...kalau repeat year pun, tak rugi apa...sebab kita dpt lebih ilmu...kita tau lebih...sy da rasa smua tuu...member sy yg repeat year pun, sekrang jadi top scorer...think positive =)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...