pen torch from my mom | Cik Siti

Thursday 11 April 2013

pen torch from my mom

assalamualaikum...

bagi yang tak mengenali diri ini...meh ceq nak bagitau....nama aku Siti Fatimah....
urghh...tak dak kena mengena k dengan entry ni....ni bukan entry nak perkenalkan diri....

ni entry nak perkenalkan 2 pen torch pemberian puan emak....


aku dah lama dah mintak kat mak aku pen torch ni...baru tadi dia bagi...tapi tak pa la...sebab aku pun baru ja masuk module Nervous System...so tak pakai lagi la pen torch ni....minggu depan kot baru pakai...kot la...ntah...aku pun tak tengok jadual lagi....sekarang tengah menghabiskan masa cuti sekolah (err, cuti sekolah la sangat) dengan benda2 yang tak berfaedah...iaitu, mengadap televisyen dan juga laptop.....homework (i mean, assignment) pun tak siap lagi.....but that's ok....no need to rush...baru hari khamis kot...ahad nanti baru la start buat kan.... sila jangan tiru aksi ini...tapi aku tau, ramai ja buat assignment last2 minute cam ni.....kan kan kan hehehhe

function pen torch ni adalah untuk check korang punya mata and mulut....kalau tang mata tu, doktor nak tengok response korang punya pupil....kalau orang normal, bila mata kena cahaya yang terang...pupil tuu akan mengecil....tapi tak boleh la suluh lama2 kat mata...silau ouh! ada cara2 dia nak suluh...bukan main suluh ja.....

kalau suluh dalam mulut pulak, kita akan nampak tonsil...and if tonsil tu terkena infection ka apa ka...kita boleh nampak.....


nanti aku cerita pulak pasal tendon hammer....ala, hammer yang doctor selalu ketuk lutut korang tuu....ni hammer khas untuk medic k....bukan pakai hammer ketuk paku tuu.....naiya la kalau pakai hammer ketuk paku...hahhahah...


selamat malam...moga hari esok lebih baik dari hari ini...insyaAllah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...