ini pendapat cik siti pasal PMC | Cik Siti

Saturday 20 April 2013

ini pendapat cik siti pasal PMC

assalamualaikum....

sekarang ni ramai pulak yang kata PMC (pure marine collagen) ni tak mengandungi collagen....yes, aku tak menafikan itu...sebab collagen takkan dapat macam tu saja....kena ada benda untuk enhance collagen ni....Vitamin C ni menolong untuk pembentukkan collagen dalam badan kita....kalau korang nak tau lebih lanjut, korang kena study "synthesis of collagen"...kat situ korang akan nampak role of vitamin C dalam pembetukkan collagen....

dekat sini, Pure Marine Collagen dalam erti kata lain adalah untuk menghasilkan collagen....hal ini adalah kerana rumpai laut mengandungi vitamin A, C dan E..


ada orang cakap, kenapa tak makan buah-buahan seperti oren dan sebagainya? ha, petikan ni akan menjawab segala pertanyaan.....

"Seaweeds are a top source of minerals. In general, they contain ten to twenty times the minerals of land plants, and these minerals are in the most assimilable form by human consumption because they come in living edible plant tissue."




manakala, ada orang cakap, tak da bukti yang kata rumpai laut ni boleh memulihkan sel kulit kita....nah, baca pula petikan ini....


"It was found that the ethanolic extracts enhanced epithelization and tissue granulation significantly"


"E.cottonii possesses several antioxidant compounds, which may be responsible for the accelerated tissue healing"


(penyelidikan yang telah dibuat...Universiti Putra Malaysia)



ada lagi yang nak pertikaikan???

orang cakap, kita tak boleh panggil rumpai laut ni ibu kolagen...sebab rumpai laut tak mengandungi kolagen....tapi adakah korang tau yang kita ni ada bahasa tersirat? rumpai laut akan membantu proses untuk menghasilkan collagen....makanya, dipanggil ibu kolagen....pada pendapat aku, tak salah pun untuk panggil rumpai laut ni sebagai pure marine collagen....sebab dia mengandungi mineral yang tinggi...minerals yang membantu dalam proses penghasilan collagen dan sel kulit....



dan ini pula keratan akhbar di mana kajian telah dijalankan untuk mengkaji khasiat rumpai laut....


tetiba aku tertanya tanya....kenapa sekarang baru nak banned rumpai laut ni? sebab kalau tak silap aku, rumpai laut ni dah lama da ada kat pasaran...and kenapa bila sekarang orang dok bising2 pasal rumpai laut, baru nak kata rumpai laut ni tidak mempunyai effect pun kepada si pemakai....


honestly, aku pengguna pure marine collagen ni...aku makan dan siap pakai jadi masker lagi.....memang aku nampak kesan dia bada kulit aku....and for those yang tak pernah guna Pure Marine Collagen ni, anda 

MEMANG LANGSUNG TIDAK ADA HAK UNTUK BERKATA KATA....

kerana anda cakap berdasarkan apa yang orang lain cakap....tetapi anda tidak pernah mencuba....lain la, kalau anda pernah cuba...dan ia tidak mendatangkan kesan kepada diri anda....then, anda boleh la bercakap sebegitu rupa....



ini pendapat aku....dan aku selitkan beberapa sumber untuk korang mentelaah....dan penyelidikan yang telah dijalankan...

setiap orang ada pendirian masing2....dan ini pendirian aku....sebab aku dah cuba PMC ni....dan aku sendiri nampak kesannya....tak perlu orang untuk bagitau aku benda ni tak berguna pun dan tak dak kesan pun kat kulit....


sendiri cuba, sendiri tau....








3 comments:

  1. betul la dik...maybe kesan tu berbeza antara satu dgn lain kan..tp sis pun lum try lg..hanya dpt info dr kwn2 citer pasal ni...mmg bagus kata mrk..

    ReplyDelete
  2. Oooo. Baru nina paham skg... so. Moral of the story. Kaji dulu sebelum sembur apa2 kannnnn. Tq sharingggg

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...