kering.... | Cik Siti

Saturday 1 January 2011

kering....

kita continue balik nak tak??
hurm....tapi masalah aku semakin rumit.....
ala..malas la nak pikir banyak sangat sal bnda neyh....
pergh...bibir aku kering...
kering tahap padang sahara kot........
hahaha...
(pakai hiperbola)
aku da lama tak pakai perkataan cam tuu...sebab aku da lama tinggal BM....maksud aku...
aku da lama tak belajar BM....but still boleh cakap melayu k....hehehe....
hiperbola tuu kalau nk tau...
perkataan yang membawa maksud yang melampau lampau....
engat hiper tuu pun da ok...
hiper atau kalau dalam bahasa inggeris ialah hyper membawa maksud beyond....
haha...
bibir aku memang selalu kering....mcm penyakit plak...hehe....
tapi sejak kebelakangan neyh...dia jd lagi teruk......aku tak dapat snap pic bibir aku tuu...huhu...
aku tau sebab apa....
sebab aku kerang sangat menanges......then aku assume yang air mata aku keluar byk..then air dalam badan aku tinggal sikit...
hahahaha...
macam2 la aku neyh.....padahal aku neyh pun kurang minum air......
ha, korang....aku nak share info pasal apa yang disebabkan kekurangan air dalam badan.....
korang nak tau tak...
teh leyh buat badan kita jd dehydration.....
plus dengan kalau yang kerap minum teh, korang akan perasan warna kulit korang....jd kaler kuning.....macam kena jaundice....tp kurang sikit la.....
aku dulu time matrik.....aku selalu kot minum teh o ais....


wah...dahaga plak rasanya.....

bayangkan..aku akan minum masa pagi...time breakfast.....time lunch...time dinner...boleh dikatakan setiap kali aku makan ja...memang tak sah kalau tak disertakan dengan air teh o ais...keranya air favorite aku la time tuu....;)
ha lagi satu....nanti kan....gigi korang jd kaler kuning jugak...


euw...korang nak ka jadi cam neyh.....seriously.....geli....

tapi kalau nak elak gigi jadi kaler kuning sbb minum teh...minum pakai straw....minum kopi pun leyh pakai method neyh gak utk mengelakkan gigi jadi kuning......

entry aku yang seterusnya...aku nak post sal minuman lagi....tp korang kena tunggu la k.....
hehe.....selamat menunggu....
it's for ur own good....
^_^
bubye

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...