kerang vs sipot | Cik Siti

Saturday, 15 January 2011

kerang vs sipot




assalamualaikum....
semalam aku ada perdebatan(cewwahhh) pasal benda ni....
benda apa??? ala, tengok la pic kat atas tuu....
sipot dengan kerang.....
haa...apa beza diaorang?????
pada pendapat aku, kerang tuu cangkerang dia bergerigi macam pic number 2 tuu.....
kalau sipot pulak cangkerang dia licin macam pic number 1 tuu....
tapi semalam, ada kawan aku yang sorang ni dia kata pic number 1 tuu kerang....
kerang jenis kepah dll.....
erm.....tapi KEPAH tuu bagi aku siput....bukan kerang.....siput yang ada byk jenis...
kerang satu jenis je.......
apa pendapat korang pasal sipot dan kerang ni???
aku tak expert sangat sebab aku tak suka makan kerang mahupun sipot.....
kalau nak tau, masa mak aku mengandung kat aku dulu, dia ketagih nak cari sipot kat pantai.....masa kecik2 mak aku cerita aku suka makan sipot....nak tau tak kenapa aku da tak suka???
sebab ada suatu hari tuu, lidah sipot tuu terkeluar dari cangkerang dia.....geliiii....sejak dari hari tuu, aku da tak makan sipot...kalau nak cari sipot kat pantai tuu boleh lagi la....hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...