aku bukan nabi....~~ | Cik Siti

Friday, 14 January 2011

aku bukan nabi....~~

sebelum aku menugulas tajuk kat atas tuu, aku nak bagi salam dulu...
assalamualaikum...
"tiada maaf bagi mu"
hye, siapa anda yang nak kata begitu????sedangkan Nabi SAW pun memaafkan umatnya...ni kan pula kamu yang serba kekurangan.....
suatu ketika dulu, aku pernah la terdengar orang cakap ni....\

"maafkan aku....aku banyak buat salah"
"siapa aku yang nak maafkan kau?? aku bukan sempurna macam nabi"

ha...macam tuu pun ada aih....jangan maen2....
nak tau sesuatu tak???
ustazah aku ada cerita....kalau kita buat salah kat seseorang tu, pastu kita mintak maaf kat dia...maka hilang la dosa kita yang da kita buat kat dia....dan kalau dia tak nak maafkan, maka dia la yang berdosa kembali.....sebab tak nak maafkan orang yang meminta maaf.....
sekarang ni bagi aku....sapa2 yang ada buat salah dengan aku..aku da maafkan....walaupun orang tuu tak mintak maaf kat aku.....walaupun aku rasa orang tuu mintak maaf serupa macam tak ikhlas...tapi siapa aku nak judge orang....siapa aku nak baca isi hati orang...maybe luaran tak ikhlas...dalaman ikhlas....sapa tau kan????
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...