ABC | Cik Siti

Monday, 31 January 2011

ABC

assalamualaikum...selamat malam....
hari ni cikgu nak ajar murid2 ABC ye....A=ais....B=batu...C=campur...
tau tak benda ni apa???
aku panggil ais kacang...heheh
eyh, korang suka tak makan benda ni???
aku sangat2 la suka....
tapikan....aku ni cerewet sikit....
bila nak beli, mesti aku cakap cam ni kat abang yang buat ais kacang tuu....(selalunya abang la yang tolong buatkan untuk aku....kakak ntah pergi mana....hahha...abang kat sini lelaki k)

aku :
"abang, ais kacang satu...tak payah letak bahan2 yang kat bawah tuu..."

abang :
"ha???tak payah letak bahan2 kat bawah tuu..then adik nak makan apa??"

aku :
"maksud saya jelly2...jagung dan sebagai nya yang ada kat bawah tuu jangan letak....tapi ais...air gula...susu...kacang yang tabur kat atas tuu letak la...."

abang :
"owh...engatkan ais pun tak payah letak"

aku :
senyum2 kat abang tuu....dengan jelingan manja..auww...
ok, aku tipu ja....tak da jelingan pun....senyum ja....senyum kan sedekah....

abang :
"okok....jap k"

2 3 kali aku pergi tempat yang sama, abang tuu pun da kenal aku...hahha....sambil tersenyum....
dalam pikiran dia mesti dia kata aku ni pelik....hahaha......
so, what???
da memang aku tak suka benda2 tuu....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...