Jambatan Pulau Pinang la!! | Cik Siti

Sunday, 30 January 2011

Jambatan Pulau Pinang la!!


assalamualaikum dan selamat malam semua....
korang tengok jap jambatan kat atas tuu...sekali pandang je k...jangan 2 kali pandang...jangan plak berkali kali pandang....dan JANGAN PANDANG BELAKANG YE!
hehhe
maen2 je....
okok...korang tengok jambatan kat atas tuu macam apa???
aku yang sekali pandang ni tengok macam jambatan pulau pinang...
tapi bila 2 kali pandang, terperasan yang jambatan ni terlalu panjang nak jadi jambatan pulau pinang...hehe
sebenarnya ni jambatan kat kedah yang menyambungkan kuala kedah dengan pulau langkawi...
korang pernah tengok tak??tak kan...hahaha....sebab korang da kena tipu dengan aku...
okok...kali ni betul2... jambatan ni kat CHINA....
kos pembinaan dia $8.5 billion...perghh..billion kot beb...bukan million mahupun thousands.....
dan dia direkodkan sebagai jambatan laut yang terpanjang di dunia...
walaweyh....


The world’s largest bridge stretches more than 26 miles long and is five miles longer than the Dover-Calais crossing and almost three miles longer than the previous record-holder, the Lake Pontchartrain Causeway in Louisiana. This bridge is also 174 times longer than London’s Tower Bridge over the Thames River.

panjang tak???

untuk tau lebih lanjut, jom ke SINI
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...