Mona Lisa in the eye of a doctor | Cik Siti

Friday, 31 August 2012

Mona Lisa in the eye of a doctor

assalamualaikum....

korang kenal Mona Lisa tak??
ni la Mona Lisa....


aku dulu kecik2 takut kot tengok gambar ni...sebab orang cakap, mata dia akan tengok kita walaupun kita berada di sebelah kiri mahupun kanan gambar tuu.....

jangan dok buat lawak plak kata "kalau kita ada kat belakang gambar dia boleh tengok jugak ka?"

ada plak kan mata dia kat belakang gambar tuu...haish.....

ok, as a doctor wannabe, sesungguhnya kami ni kena tengok sesuatu dari perspektif medic la.....

kalau macam Mona Lisa ni, dia mempunyai :
xanthelasma
subcutaneous lipoma
familial hyperlipidemia
secondary to hypothyroidism

semua tuu korang boleh baca dalam gambar kat atas....kenapa boleh di diagnose dengan penyakit2 yang aku sebutkan tuu....


p/s : sebenarnya aku ni pun baru tau....selepas tengok gambar tuu.....huhu....lepas ni kena usha betul2 gambar seseorang...dari situ kita dapat tau apa penyakit dia...hehe....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...