Trip to HUKM Cheras for Final Exam | Cik Siti

Wednesday 4 June 2014

Trip to HUKM Cheras for Final Exam

Assalamualaikum

remember my entry on How to treat acne breakout...???
kat situ aku ada tulis about "something" happened masa nak pergi HUKM Cheras for final exam...now i will story mory to uolls.....

let me repeat, my final exam at HUKM Cheras...mesti orang cakap, alah, HUKM Cheras je pun...bukan kat oversea pun...yeah...memang la.....but u know something, weolls study dekat Kulim, Kedah.....and exam at HUKM that we were not suspected at all.....err, memang dah suspected dah pun sejak ada masalah dengan KEWANGAN and STAFF segala.....okey....sapa yang tak tau, aku study kat AUCMS (Allianze University College of Medical Sciences) alah....yang banyak masuk Star Online tu lah....korang boleh search sendiri lah kot....if aku tulis kat sini detail2, kang ada pulak yang call aku suruh buang entry ni..if not kena saman....kan kan kan...alah...orang sekarang ni kan suka main saman.....

ok, back to the topic...weolls pergi HUKM semata-mata nak jawab exam.....but before that, we were invited by the UKM lecturers to go to the revision class there which is on our study week....masa revision class tu, transportation and penginapan tak ditanggung oleh AUCMS....cuma masa Final Exam tu ja, semua ditanggung.....so, it's a little bit relieves la kan....aku pergi masa final exam, which means aku tak pergi pun kelas revision tuhh.....kononnya nak free lah transportation semua.....

and guess what, on Friday that we should go with the transportation provided....suddenly the admin said she had canceled the van that will bring us to HUKM.....(memang dah agak dah pun!)....actually only 4 of us yang nak naik transport tu....so on Tuesday before that we already confirm it with the leader....and the leader already told the admin.....and it is confirm that they will provide us a van.....

nak tau tak kenapa boleh cancel tetiba? sebab nya dia cakap, ingatkan kitaorang dah pergi awal2 dah HUKM tu dengan budak2 lain.....aku macam WTH! tunggu dari pukul 9 pagi sampai pukul 10 pagi...then baru nak cakap dia cancel van....pastu alasan dia, tak "PERASAN" pun message yang leader send.....i dun know la sapa punya fault sekarang ni....dengan masing2 duit poket hanya untuk makan kat HUKM sana.....pikir punya pikir...aku sorang ja ada transport masa tu...which is my Kelisa.....and i ask my dad to borrow Honda Civic untuk travel pergi HUKM...nasib baik boleh....

and I ask that admin to bank in to me RM300 for the fuel and tol pergi and balik...then, terus bertolak dari Kulim to KL.....

sampai2 ja semuanya ok...Alhamdulillah...kereta pun tak buat hal.....






but, guess what happen on the second day...


taadaaa!!! TEMPERATURE naik!!! bukan sikit...tapi sampai H which mean HOT ok!!!!!!!!!!masa tu ada kat Sunway Pyramid with my friend yang study kat UPM.....nasib baik ada bengkel sebelah tu....and that uncle said, the fan tak bergerak and also the minyak hitam also dah lama tak tukar.....i terus call my dad and ask him bila dia pergi service...sebab i tengok kat sticker tu baru ja pergi service....takkan lah masa service kat Honda tu they all tak tukar minyak hitam kot....so service apanya kalau minyak hitam tak tukar??????????????????????????????????
ni kalau jadi masa kat tengah highway kalu, memang berkhemah la kitaorang kat tepi highway tu sementara nak tunggu orang PLUS datang......nasib baik second day tak dak exam...sebab hari sabtu...nasib baik bengkel bukak..... memang lepas tu tawakal je la bila nak balik Kedah balik... -_-"









kerja aku kat sana selain study dan jawab exam, adalah makan....perghhhhh...makanan semua sedap2....banyak pulak tu...sampai sengkak perut dibuatnya....tapi apa yang paling aku tak boleh lupa adalah kek kat ikea tu...aku tak tau apa nama dia.....gambar kat atas tu....yang warna kuning macam puding....damnn...sedap sangat kot...aku tak tau la macam mana orang boleh cakap meatball ikea sedap...bagi aku biasa ja.....nothing much to talk about the meatball...but that cake....really cannot forget...nanti pergi sana, aku nak makan lagi.....heee

tak banyak sangat gambar aku...sebab malas nak snap....banyak sangat jerawat di muka hoihhh....

masa nak balik tu, aku nampak 3 rombongan kerabat diraja....firstly nampak Raja Muda Kedah (tak sempat nak snap picture)...secondly nampak kerabat diraja apa ntah dari arah bertentangan...sebabnya aku nampak polis dok follow and ada bendera kuning kat kereta dia...lastly nampak kerabat diraja Perlis....yang dalam gambar kat atas ni.....

rasanya pergi menziarah Almarhum Sultan Perak yang baru mangkat kot...sebab masa aku abes exam tu, Almarhum Sultan Perak baru mangkat.....


p/s : tetiba rasa rindu pulak kat KL....macam nak pergi lagi ja....kali ni pergi untuk melancong...bukan untuk menjawab exam..boleh macam tu? hee

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...