Peringatan : Bahaya Air Tebu | Cik Siti

Wednesday, 25 June 2014

Peringatan : Bahaya Air Tebu

Assalamualaikum

just got this from my sister kat whatsapp...

sapa penggemar air tebu kat sini??? mestilah aku...hee...tapi bila baca ni, terus berkali kali pikir nak minum lagi ke tak air tebu ni...huhu
 tipu la sapa yang tak terliur tengok air tebu kat atas ni...



lazimnya penjual air tebu akan meninggalkan batang-batang tebu yang belum dikisar tanpa mengira kebersihannya di samping membiarkan berlonggokkan di sudut-sudut tepi pagar, tepi longkang, atau di atas tanah..tindakan peniaga-peniaga ini mengundang kehadiran tikus-tikus dan juga haiwan-haiwan perosak yang boleh membawa pelbagai penyakit...

sedarkah tuan-tuan dan puan-puan bahawa tikus adalah ejen pembawa penyakit LEPTOSPIROSIS (kencing tikus) yang boleh membunuh...ramai yang telah jatuh sakit dan maut akibat gejala penyakit ini...

justeru, berhati-hatilah tuan-tuan dan puan-puan...

inilah orang cakap...benda remeh-temeh diambil mudah oleh sesetengah pihak....orang yang nak beli ni bukan nak ingat apa dah....tekak kering...nampak air tebu ais plak tuu....main beli ja....tak tengok macam mana diaorang proses...kat mana diaorang letak batang-batang tebu tuu....
so, keep on sharing this k...make it habit....siasat dulu macam mana diaorang proses sesuatu, tambah2 makanan...jangan main hentam beli ja...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...