satay dan CANCER! | Cik Siti

Sunday, 20 March 2011

satay dan CANCER!

assalamualaikum dan selamat tengah hari...
walaweyh..satay tuu aku punya tajuk entry....
ini bukan entry cara2 nak buat satay ok..
ini adalah entry untuk aku bagi info kat korang....

sapa tak suka makan satay angkat kaki...
kebanyakkan orang melayu ni suka sangat makan satay..betul tak???



masa dulu kecik2 aku tak tau kenapa diaorang letak timun dengan bawang dengan satay...
masa dulu beranggapan timun n bawang tuu saja diaorang buat hiasan....ala, macam makanan mat saleh gi tuu....
bila da besar ni baru tau...satay yang ada hitam2 tuu ada carcinogen yang boleh menyebabkan kanser....
ala, bukan satay ja la...semua makanan yang hangit, mempunyai carcinogen...
fungsi timun and bawang yang ada bersama satay tuu adalah untuk meneutralise balik kandungan carcinogen yang ada kat satay tuu...

so, kalau sapa2 yang suka makan satay...sila jangan lupa makan timun n bawang sekali ye.....
suka, suka jugak...tapi kesihatan kena jaga....
^_^
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...