Kenapa Perlu RACIST? | Cik Siti

Saturday 19 July 2014

Kenapa Perlu RACIST?

Assalamualaikum

Aku memang tak paham kenapa sesetengah orang kat dunia ni perlu racist. Aku tak nampak point pun.

Meh aku nak cerita sikit pasal diri aku.

Nama aku Siti Fatimah, mak aku asalnya cina tapi diberi kepada melayu jaga. So my mom is a Muslim. Ayah aku Melayu, tapi ada darah Siam dan India.

Aku beragama Islam dengan 3 darah yang berlainan kaum mengalir dalam badan aku. Tak ada pulak darah dalam badan aku ni bergaduh sesama mereka. Tak ada pulak yang direject dari badan. Semuanya hidup aman damai ja dalam badan aku ni. (woohaaa, menyamakan sel-sel darah dengan manusia)

Aku rasa manusia ni ada akal sebab tu la aku tak boleh samakan mereka dengan sel-sel darah. Disebabkan diberi akal fikiran ni la mereka boleh berfikir dengan positif, tapi selalunya akan berfikiran negatif. Betul tak?

That's why la kadang-kadang tu mereka fikir, bangsa mereka sahaja hebat. Mereka sahaja yang betul.

 Hey, did anyone told you the color of rainbow is more beautiful than white alone?

Lives in multiple races are beautiful if you know how to treat them nicely. =)

7 comments:

  1. Biasalah manusia sekarang.

    ReplyDelete
  2. betol tuu . racist2 ni tak elok sebenrnya .

    ReplyDelete
  3. Tak perlu racist. Nabi ajar kita hidup atas dasar Agama. Allah tak tanya kita bangsa apa. Perjuangan bangsa tak akan kemana-mana. Yang Allah tengok di akhirat kelak adalah Takwa

    ReplyDelete
  4. muka sis seiras dgn org kmpg Za..

    ReplyDelete
  5. lumrah manusia..wah ! 3 darah tu ...mmg unik ;)

    ReplyDelete
  6. betul tu

    lain orang lain pendpat nya kan
    banyaknya ciksiti mix ye :D

    ReplyDelete
  7. sama la.. darah jawa.. darah siam.. darah melayu... darah bugis.... entah apa tok nenek darah ada tapi tak bergaduh pun... depa tak sedar yang berdiri kat bumi ni sebagai penumpang jugak.. disisi Tuhan sama jugak level, hamba ! hihi

    suka entri ni :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...