Graduan : First day la kononnya | Cik Siti

Friday 18 July 2014

Graduan : First day la kononnya

Assalamualaikum

Ehem, jangan terkejut ya. Sebenarnya aku belum pun grad. (eh, dah tu?) Ini ha, just nak kongsi dengan korang yang macam aku ni, antara luahan yang selalu didengar daripada graduan masa first day bekerja. Kot-kot la kita ni junior2 boleh ambil experience sikit. hee

klik SINI untuk membaca lebih lanjut

1. Aku sorang-sorang je kat ofis ni. Rindunya kat geng-geng uni aku semua. Siapa nak 'pillow talk' dengan aku ni?


2. Sebagai budak baru kat ofis ni, rasa sangat tak yakin dengan semua benda. English pun tunggang terbalik lagi. Mencabar sungguh nak jadi setanding macam orang lama kat ofis ni.


3. Setiap bulan, tunggu gaji masuk. Lepas seminggu, duit semua habis dah. Mana pergi pun tak tahu. Macam mana nak uruskan kewangan? Tolong kongsikan tips sikit boleh?


4. Boleh ke diorang ni terima aku? Aku risau sangat kalau kena 'judge'. Kalau lebih-lebih sikit, mesti orang akan pandang semacam.

5. Bila baru masuk kerja, agak susah untuk aku jadi rapat dengan rakan sekerja. Aku rasa macam aku ni 'junior' sangat. Aku tak biasa lah dengan hubungan profesional ni. 

 

Antara Luahan Masa First Day Bekerja (klik untuk baca selanjutnya)

2 comments:

  1. hehehe.. In Shaa Allah,dalam masa seminggu cik siti boleh biasa kan diri.

    ReplyDelete
  2. biasalah tu... macam kita pindah sekolah baru.... mula2 jelaa kan... hihi

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...