Berbuka Puasa Di Depan Masjid Zahir | Cik Siti

Thursday, 10 July 2014

Berbuka Puasa Di Depan Masjid Zahir

Assalamualaikum

Masjid Zahir, Alor Setar...ada sapa2 kat sini yang tak tau kat mana Masjid Zahir ni ka? kalau korang datang Alor Star, Kedah....korang singgah la solat kat Masjid Zahir...lokasi dia dekat dengan Menara Alor Setar...

inilah rupa Masjid Zahir...masa bulan Ramadhan, ramai orang buka puasa kat depan Masjid Zahir ni...depan tu macam ada padang, so kat situ la ramai yang cari port untuk buka puasa....

dah macam picnic dah...sebab makanan semua bawa sendiri...ada yang beli dari Bazaar Ramadhan then bawa kat sini untuk berbuka.....siap bawa tikar bagai....yang ramai berbuka kat sini adalah keluarga dan ada yang berbuka dengan kawan-kawan....

lepas berbuka, terus pergi Masjid solat Maghrib....senang...tak perlu susah2...masjid dekat ja....

ini apa yang aku beli tadi untuk berbuka....bukan aku punya sorang....ini makanan untuk 2 orang yang kuat makan...hee....

air beli sampai 5 bungkus (4 yang besar, 1 yang biasa)...beli banyak air ingatkan nak bagi dekat member yang join sekali tadi...tengok2 diaorang pun dah beli air...so yang lebih bawa balik rumah ja...huhu... roti john dia pun sedap....harga RM4.50....panjang pun panjang...pastu nasik lauk 2 RM5.50 (lauk ayam masak merah dan satu lagi daging masak kicap)....apom pol ka dot (macam ni ke ejaan dia?) RM3 = 9 biji..selama aku berpuasa tahun ni, tak pernah lagi la macam banyak macam ni...selalu makan sikit je....disebabkan jarang sangat aku pergi Alor Setar untuk berbuka puasa, so beli ja la apa yang berkenan kat hati...

ouh, by the way....makanan ni semua aku beli kat Bazaar Ramadhan dekat Stadiun Alor Setar....pssssttt, tadi aku jumpa Qi Razali la...terasa macam jakun pulak....hahahha...lalu sebelah ja tadi....sempat la kenyit2 mata (ok, aku main2 ja..tak dak la sampai kenyit2 mata)

aku tadi pergi bazaar Ramadhan tu, pusing 2-3 kali gak la...pi balik pi balik...sebab tak tau nak beli apa....dah la bazaar tu besar...dengan orang ramai...perghhh...orang cakap macam syurga makanan pun ada jugak....

korang berbuka makan apa hari ni? sebab aku dah tak tau esok nak berbuka makan apa...kot2 la boleh dapat idea sikit lepas tengok apa yang korang makan masa berbuka tadi... =)




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...