Tutorial : Nuffnang | Cik Siti

Saturday 24 November 2012

Tutorial : Nuffnang

assalamualaikum....

ada orang tanya aku pasal nuffnang ni......Cik Fiee (aku nak tag tak boleh...sebab tak ada link blog dia..profile dia private...huhu =_=")

ok, shall we start from the beginning....

mula-mula kena la sign in dulu....
klik SINI

then korang klik my nuffnang...macam dalam gambaq kat atas tuu

then korang akan jumpa ni...klik anak panah....korang akan jumpa "manage my blog"

nampak tak kat sebelah kanan tuu ada dia tulis "large rec, skyscrapper, "
ha...tekan kat situ....

then akan keluar benda ni.....
ok...sekarang, pilih nak yang mana satu....tapi aku sarankan pilih semua ja.....tapi step dia kena buat satu satu la...tak boleh buat semua sekali gus......dari situ, nuffnang akan ajar korang macam mana nak letak advertisement dengan betul.......

nuffnang sekarang da ok da....tak macam masa aku daftar dulu...nak letak iklan kat blog pun tak reti...huhu....sekarang diaorang da terang dengan detail....agak2 kalau ada problem lagi......boleh la tanya aku......comment kat entry ni dan tanya soalan dengan specific...so that aku tau apa masalah korang...kalau boleh aku tolong, aku akan tolong la...if not...sorry......

=)


2 comments:

  1. thanks, dah dftr dah tp mcm x tahu mcm mane kita bole earn duit & how nk promote..

    ReplyDelete
  2. nuffnang :)

    http://mynameishafizah.blogspot.com/

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...