resepi : hot chocolate | Cik Siti

Sunday 18 November 2012

resepi : hot chocolate

asslamualaikum.....

kali ni aku nak share ngan korang semua resepi hot chocolate homemade ye....so, tak payah la nak spend duit banyak2 kat hot chocolate tuu...sebab kalau beli kat luar, harga dia da boleh buat 10 mug hot chocolate .....

bahan-bahan yang diperlukan....
susu dutch lady (korang boleh pakai susu apa pun)....and also hershey's syrup of course la chocolate....takkan nak pakai strawberry pulak...(korang boleh pakai nuttella)...and durian tuu abaikan....tak termasuk dalam bahan-bahan buat hot chocolate ye kawan2....tapi kalau sapa yang da suka sangat makan durian tuu, apa salahnya kalau letak dalam hot chocolate sikit kan...hahahhah....

CARA-CARA

sukat air susu tadi pakai mug yang korang nak letak hot chocolate tuu nanti.....kang kalau tak sukat, terlebih pulak dari sepatutnya...kan rugi ja nanti...melainkan memang korang nak buat banyak....=)



then, susu yang dalam mug tadi tuu, masukkan dalam periuk....dan panaskan dengan api yang kecil....


sementara susu tuu panas (bukan MENDIDIH)...masukkan la chocolate tuu....sukatan ikut suka korang.....tapi aku sarankan jangan letak banyak sangat......dalam 2-3 sudu besar cukup la....sebab, nanti bila korang minum...tekak korang akan rasa semacam.....seriously aku cakap ni...sebab aku nak pernah kena la.....



dan SIAP!! sedia untuk diminum ketika stress ataupun bagi orang yang susah nak tidur pun boleh minum jugak.....


SELAMAT MENCUBA!!!!



btw, ni la kucing yang baru aku amik tadi....sangat2 la comel....hehehhehe....dia suka tido atas katil member aku.....hahhahaha..

kesian dia kena berpisah ngan mak dia.....huhu...sedih2...rasa macam nak hantar balik ja.... :'(

3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...