biasiswa ohh biasiswa... | Cik Siti

Saturday 2 July 2011

biasiswa ohh biasiswa...

assalamualaikum and a very good evening to u guys who are reading this entry...
before i go for dinner, suddenly i remember that i wanted to apply scholarship...then i search and i search for 1 hour....(damn!! it takes a long time to search for a suitable scholarship for me to apply).....after a few days searching for a scholarship that pursuit me, then i found one.....yayasan biasiswa sarawak tunku abdul rahman....(sarawak?? boleh ke apply??)....to anyone that is wandering, YES, this scholarship anyone can apply....(for WARGANEGARA MALAYSIA ONLY)....but, especially orang sarawak la......

before this aku tak la pernah nak dapat biasiswa....sejak sekolah lagi....pinjaman buku teks pun aku tak dapat....asyik kena beli ja.....then,bila masuk matrik, baru la dapat elaun....huhu....then bila da masuk IPTS, kena la apply segala mak nenek pinjaman la...biasiswa la....last year aku ada apply MARA, but dia terus reject form aku disebabkan gaji mak pak aku 'terlampau' tinggi....haish....so, the whole year la aku amik scholar "PAMA" (papa and mama)....sekarang aku da masuk second year...aku rasa banyak sangat mak pak aku kuarkan duit tiap2 tahun untuk aku....nak bayar yuran lagi....nak bagi elaun kat aku lagi......so, sekarang aku harap sangat aku dapat scholarship yang boleh tolong maK pak aku bayar yuran or elaun....aku tak kesah la kalau scholar tuu tolong bayarkan yuran kolej, at least mak pak aku tak la rasa beban sangat...i try my best to apply scholar as much as i can....huhu....

kenapa tak apply PTPTN ja?? <-----mak pak aku tak bagi...sebab dia ada interest...

p/s : jeles tengok member2 yang dapat MARA....dapat elaun RM770 sebulan...duit buku RM1000 setahun...-_-

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...