pasal AUCMS lagi.... | Cik Siti

Sunday 17 July 2011

pasal AUCMS lagi....

assalamualaikum and a very good evening.....
korang mesti da boring kan...asyik2 aku cita pasal AUCMS je....erm....tapi entry pasal AUCMS ni, ada permintaan dari someone....dia kata, dia akan amik MD UKM kat sini dis year...so, dia mintak tolong share serba sikit pasal AUCMS ni...

pasal prasarana....
bleh nampak tak??
yang kat atas tuu hostel....klau amik kos MD and dapat pinjaman MARA, MARA akan bayar untuk korang tinggal kat hostel within 1 year...after that, it's up to u whether nak stay kat situ or nak sewa rumah kat luar macam aku.....memandangkan jarak dari hostel ke lecture hall mengambil masa 10 minit kalau naik kereta, ada bus disediakan untuk kegunaan students....bayaran bus tuu termasuk dengan sewa yang korang bayar untuk rumah korang duduk.....
kelengkapan lab plak, agak kekurangan sikit la....tapi kalau untuk budak2 MD UKM, lecturer dari UKM akan provide specimen or whatever that needed for the practical.....so, jangan la risau kalau korang amik MD UKM....segala benda akan di jaga oleh UKM....

for the lecturer....
certain2 lecturer ok la.....but, apa yang aku leyh cakap.....to succeed u dun rely on the lecturer, but rely on urself.....kalau lecturer tuu bagus macam mana sekali pun, kalau korang sendiri malas nak study....memang tak ke mana jugak......

best tak study sana?
for me la....memandangkan aku ni dari matrik, and masa kat matrik aku amik sains fizikal.....it's like culture shock jugak la....paham2 ja la....budak2 fizik ni mana la nak baca buku 24 jam....yang diaorang tau just main dengan nombor je....so, bila aku masuk kat AUCMS ni and amik medik....aku jadi tension gila babeng la.....tapi, slow2 aku adapt......korang yang nak amik kos ni, kena ada pendirian yang tetap...jangan dok ikut orang....kalau orang study, tapi time tuu korang memang tak da mood nak study, jangan dipaksa.......just be urself la.....best tuu tak la best sangat....sama ja macam tempat2 korang study tuu.... bak kata ayah aku..... "kalau nak best, tak payah study,....sebab semua tempat yang untuk menimba ilmu tak dak yang best...."...tapi bagi aku, it's up to u....korang kena la pandai2 bahagi masa untuk enjoy n study.....kalau nak lagi best, setiap ujung minggu korang enjoy.....tapi jangan lupa study plak.....huhu....1st sem, kalau korang tension tuu, NORMAL la....hehe...

ada lagi soalan??

5 comments:

  1. thanx..mmg cari2 sgt info drpd student aucms sndiri..btw, sye bkn studnt md-ukm..sye from kmb..just nk taw tntg ya, cm post awk ni la :)

    ReplyDelete
  2. eh, ari tu cam ade nmpak swimming pool kat blog len..public ke swimming pool tu?

    ReplyDelete
  3. wahh . THANKS bebanyak (: pasal MARA tuhh . aku ade check pinjaman mara / scholar .. takde mention bout pape yang dorang akn support AUCMS ponn . just paling jauh pon , PMC . camne nak apply ? wifi disediakan tak kat sane ? so kita grad same ngn budak budak kat UKM jugak kan ?
    time posting tuh , dorang letak budak md ukm kat ne ? sapa nilai nnti ?
    :)

    ReplyDelete
  4. dorang ade bagi scholar tak untuk budak2 excel ? contoh schlor .
    and and kalau dapat pinjaman skalipon , boleh ditukarkan ke scholarshp tak ?
    tengsssssssss

    ReplyDelete
  5. lagi 1 so exam papers . quiz dari UKM kan ? memandangkan lect AUCMS taktau , susah tak ? * takottt fail * :((

    konvo t skali ngn dak UKM and dekat UKM ? betol ka ? kita dapat sjil dr aucms gak ke o ukm je ?

    so MDukm or MD aucms ?
    :) HUGE TQ

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...