kepala aku besar... | Cik Siti

Tuesday 19 July 2011

kepala aku besar...

assalamualaikum and a very good evening...
last weekend, aku balik rumah...cousin aku datang makan durian kat umah aku....sejak musim durian ni, tiap2 minggu aku balik umah, mesti ada durian...bukan satu dua ayah aku beli....tapi banyak gila....."ayah, awat beli banyak sangat durian??"...ayah aku jawab , "da murah"...haish...ayah aku ni la....nanti tak abes, rugi plak....
sambil makan, sambil sembang2 la dengan cousin aku....aku bagi tau la nanti masa jadi houseman, kena berjaga 36jam...tak de nye masa nak tido....nak tau tak dia cakap apa, "ala, ang kan ada lagi 4 tahun untuk jadi houseman, so, mulai dari sekarang, ang cover la tido tuu...pastu masa houseman, talk to urself yang ang da cover da tido dari 4 tahun yang lepas...".....adeyh...mcm tuu plak....and then, dalam masa yang sama, puan emak, usha aku....aku yang pelik lagi ingin mengetahui ni tnya la napa...tiba2 dia gelak.....(menakutkan jugak la time tuu)....
aku tanya lagi, napa.....dia kata "mak tengok kepala mah besar dari badan...badan tuu mcm ada tulang ja..."
adeyh.....macam2 la mak aku ni....ni mesti sebab aku potong rambut pendek...kalau dulu rambut aku panjang,  dia suh potong, kata nampak kurus la...tak cantik la...bila da potong, dia kata nampak kepala aku besar plak....hahha


sebelum aku balik hostel, aku telah dipaksa oleh puan emak untuk menghabiskan durian....adeyh....banyak tuu mak oii...kalau dulu mmg la aku teringin nak makan durian, tapi bila da mkn tiap2 minggu, rasa cemuih la.....

p/s : orang kata buah manggis tuu sejuk...sebab tuu musim manggis n durian sama....ada la pro and cons....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...