Clubbing | Cik Siti

Saturday, 4 May 2013

Clubbing

assalamualaikum...

now let us talk about clubbing....

not this clubbing...actually, in medicine this type of fingers called "clubbing" also....so please don't be mistaken okeh! by the way, if u have this type of fingers, you are suspected with myocardial infarction which mean (SAKIT JANTUNG mehhh) please refer the doctor ok....=)


back to the topic....in this entry, i mean clubbing is like the picture below....


enough I'm talking English...now I wanna talk in Malay....korang percaya tak yang orang Islam pun pergi Clubbing? percaya???? seriously, orang-orang itu ada di sekeliling kita...
kalau dulu masa sekolah, aku akan  cakap "takkan la orang Islam pun pergi disco"...ha, sekarang tengok...orang aku kenal pun pergi disco...bila tanya buat apa pi sana? depa cakap...saja...dengar2 lagu..release tension....bukan minum arak pun...minum pepsi...minum coke....

ok fine...release tension tu yang tak boleh blah....korang release tension, habis puluh2 ringgit....pastu duit habis, tension lagi....is it solve your problem my dear? I guess not....kita orang Islam...ada Allah SWT...free of charge ja bila nak release tension...tapi korang tak mau...nak jugak habiskan duit.....


yes, memang korang tak buat apa pun kat situ...tak minum arak pun kan....tapi better beli coke...duduk dalam bilik, dengar lagu....duit pun tak banyak abes kan...sama ja cam tu..=)

korang cakap korang tak buat maksiat? nah tengok ni....jenis-jenis maksiat...


Antara maksiat batin itu seperti:
1) Maksiat perut iaitu seseorang itu terlalu banyak makan makanan yang tidak halal atau haram seperti meminum arak dan makanan yang dimakan dari punca rezeki yang tidak halal.
2) Maksiat mata iaitu seseorang yang suka melihat kepada bahan lucah dan haram.
3) Maksiat lidah yakni bercakap perkara-perkara yang tidak elok seperti mengumpat dan memfitnah.
4) Maksiat faraj bermaksud melakukan hubungan jenis di luar nikah dan lain-lain perhubungan jenis yang tidak dibenarkan.
5) Maksiat tangan yang bermaksud mencuri harta orang lain, menyeleweng kuasa yang diamanahkan dan juga mendapatkan harta secara haram.
6) Maksiat kaki bermaksud sentiasa mengunjungi ke tempat maksiat seperti ke kelab malam, tempat pelacuran dan tempat perjudian.
7) Maksiat telinga bermaksud mendengar perkara-perkara yang tidak elok seperti mendengar orang sedang mengumpat, memfitnah dan memburuk-burukkan orang lain.

Astagfirullahalazim....
dalam banyak2 maksiat..aku tau yang mana orang selalu buat....number tujuh and number 3 tu kan.....sedar tak sedar...kita sendiri terjebak dengan maksiat......lepas tau ni, jom kita sama2 jauhkan diri dari segala maksiat.....masih sempat untuk bertaubat...masih sempat untuk berubah selagi mana pintu taubat masih terbuka.......jangan tunggu nak mati, baru nak taubat....and lagipun ajal itu rahsia Allah SWT....


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...