Trust People | Cik Siti

Friday, 17 October 2014

Trust People

Assalamualaikum

Kepercayaan tu sangat penting. Terlalu penting sehinggakan ada orang cakap, "once you broke it, it will never be repaired"


Memang betul pun. Aku pernah percaya kat orang. Tapi dikhianati. First my ex and second my friends.

Biasa la kan, bercinta. Mesti la kena percaya. Tapi kalau dah selalu sangat buat hal, takkan nak percaya lagi kan. Nehi nehi. Boleh blah orang macam tu.

Friends tu, biar je lah. Jadi rahsia.

Bila terlalu percaya kawan pun tak boleh jugak. Nanti kena tikam belakang. Baik berhati-hati.

Nak cari kawan tu, biarlah yang bila kita duduk dengan dia, dia tak kutuk orang lain. Sebab nanti kalau cari hat yang kutuk orang lain, bila dia dengan orang lain, dok sibuk kutuk kita pulak. (aku dah pernah kena. Siap fitnah pulak kok atas)

Nasib baik Allah dah tunjuk awal-awal. Sekarang dah tak ada orang tu disekeliling aku. Aman dunia. =)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...