manusia ni memang | Cik Siti

Wednesday, 27 April 2011

manusia ni memang

manusia kalau tak kutuk orang memang tak sah....anggap diri tuu macam perfect sangat...tapi, bila kena batang hidung sendiri baru dia tau....
kalau sesuatu benda tuu tak terjadi kat seseorang, seseorang tuu tak akan tau sampai bila2 macam mana rasa dia....contohnya, bila orang dok kata buah strawberry tuu sedap...manis....kita yang tak pernah rasa ni, tau ka macam mana rasa dia?? manis macam mana?? sedap macam mana.....

bila kita dok kutok orang plak...'ei, anak si polan bin si polan ni suka keluar dgn laki'....'teruk nya anak dia..'...tapi ada tak ang tengok anak ang sendiri macam mana???rasanya lagi teruk la kot...dia dok menayang nama anak orang...anak sendiri tak sedaq lagi teruk.....

semua sikap ni dok ada kat taman2 umah aku....haish...aku da naik muak dengar....dok p masjid....dok pi surau...tapi bawak mulot kalah mercun bola.....semua anak orang punya perangai nampak terang2, tak payah pakai spek pn...tapi kalau anak sendiri....p antaq skolah agama....tapi mulot kurang ajaq daripada aku yang tak sekolah agama ni..tuu bek tak payah dok p skolah agama.....

ni semua makcik2 taman perumahan la......perangai makcik yang terlalu menjaga tepi kain anak orang.....paling aku tak suka duduk kat umah taman, sebab ni la.....kalau nak jaga sikit2 tak pa la...ni jaga sampai masuk dalam kain..tuu da melampau...rasanya nanti kalau aku nak beli umah, nak ja aku beli umah apartmen ataupun, beli tanah dalam hutan, buat umah sebijik....biaq tak dak jiran pun tak pa, daripada ada jiran dok bawa mulot sana sini.....

p/s : entry tak puas ati aku....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...