malware?? how to remove it? | Cik Siti

Sunday 10 April 2011

malware?? how to remove it?

malware?? macam mana nak remove?? korang pernah tak ada problem macam ni????
baru- baru ni blog aku terkena benda ni...orang panggil MALWARE....

korang boleh nampak tak gambar ni???
kat sini aku nak bagitau cara-cara nak buang malware ni....kalau sapa2 yang tak berapa nampak gambar ni, meyh aku bagitau...korang nampak tak kat atas tuu ada petak hitam...ada 2....sebelah kanan n kiri,....
yang sebelah kanan tuu blog yang ada malware...sebelah kiri plak link blog korang(itu kalau blog korang la yang terkena malware)...
ok, macam mana nak buang?? korang take a note link blog yang sebelah kanan tuu.....then, korang masuk blog korang....pergi kat dashboard k...
then korang klik manage....yang macam dalam gambar atas tuu...
then akan keluar senarai blog yang korang follow....then korang cari link blog yang tadi aku suh korang take note tuu...then pergi kat setting.....kat situ la korang akan jumpa stop following this site...
macam kat atas ni....

yang tuu je la kot....so, harap2 benda ni boleh tolong korang la ye.....
^_^
jangan biarkan hidup anda diselubungi MALWARE!!!
hehe

4 comments:

  1. kalau bukak blog yg ada malware tu apa jadi? gua selama ni selamba je bukak link2 yg suspected ada malware tu.

    ReplyDelete
  2. A'aa semjak 2 menjak ni slalu je Malware tu ada mraihkn kedatangan eb.. Nasib baik eb pcaya dengan kuasa lappy eb ni so eb x kisah sngt.. hehehe..
    Tp kekdng annoying jg la..

    ReplyDelete
  3. kene pakai anti virus la ni eh.. hahah.. tq sharing~

    ReplyDelete
  4. berguna btul entry nie utk aku..thanks~

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...