Harga Minyak Naik Lagi | Cik Siti

Monday, 1 June 2015

Harga Minyak Naik Lagi

Assalamualaikum

Harga minyak naik lagi. Fuh, rasa macam kena bekerja lebih kuat lagi ni. Jangan dok mengeluh sangat noh (speak to myself)


RON95 = RM2.05
RON97 = RM2.35

Harga ni berkuat kuasa hari ni. 1 Jun 2015, memang tadi pergi stesen minyak, kosong ja. Pastu nampak lori bawak minyak pi topup minyak kat stesen2. Confirm ramai yang pergi isi minyak semalam kan. Aku? memang tak isi la. Mak kata, daripada dok beratoq panjang, makan minyak jugak. Kok mana pun, esok lusa, minggu depan bulan depan, kena isi jugak minyak yang naik sekupang tu. So, lek ja la. Bak kata ayah aku "bukan hang yang bayar duit minyak, mak ngan ayah yang boh". Ok, betul tu. XD

Tapi kok mana pun, kena jugak move on dengan business kecil-kecilan ni. Mana tau, esok lusa jadi besar-besaran InsyaAllah ^_^

Hope, harga barang tak naik la. Dibeban dengan GST, harga minyak naik, kalau harga barang pun naik, alamatnya, bercucuk tanam dengan menternak ayam la aku lepas ni. =_="

Selamat menghadapi kenaikan harga minyak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...