Baby Needs a Comfy Seat | Cik Siti

Thursday 4 June 2015

Baby Needs a Comfy Seat

Assalamualaikum

Please think what your baby want, not what you want for your baby.


Baby carrier ni ada 2 jenis.


1-Non Ergonomic (not recommended)
- Dia ni kalau baby duduk lama2 dalam tu, dia akan pressure kat tut** baby tu. Macam kat gambar bawah ni. Ce try kita yang pakai, fuh, tau pun sakit kan. Sama la jugak macam baby.



Tapi bagi parents yang dah terbeli yang macam ni punya baby carrier, apa yang korang boleh buat adalah tambahkan scarf. Macam dalam gambar kat bawah ni. So, tak dak la nak membazirkan. Tak perlu beli yang lain.




2- Ergonomic (recommended)
- Yang ni sebaliknya pulak la. Hat ni better daripada yang tadi. Dia tak meletakkan pressure kat tut** baby tu. Kalau kita tengok pun kita tau. Kaki baby tak hanging macam tu ja. Macam kita dok atas kerusi la. Paha kita supported kan kat kerusi. Kalau yang macam non-ergonomic tadi tu, imagine la macam kita naik flying fox ka macam parasailing ka kan. Sapa yang pernah naik tu tau la macam mana rasa dia. Kalau pakai sat tu tak pa lagi, ni kalau dah pakai berjam-jam. Fuhhhhhhh tak tercapai akalmu la  nak imagine macam mana rasa dia.

So in this case, sama la macam baby. Dah kalau pergi shopping, takkan la 15 minit je kan. Entah-entah dari pagi sampai ke petang baru nak balik. 








Anda mampu mengubahnya. ^^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...