Nah ni jawapan aku untuk alasan lelaki curang | Cik Siti

Tuesday 19 August 2014

Nah ni jawapan aku untuk alasan lelaki curang

Assalamualaikum


Baca dulu k. Satgi baca pulak apa yang aku nak jawab. (cehh, ada sesi soal jawab la pulak)

Hah, wahai lelaki curang.

First, yang kau maksudkan reply pendek. I think, mostly lelaki kot yang reply pendek. Perempuan akan reply panjang lebar. Unless, dulu ko (lelaki) yang reply pendek. Bila perempuan hantar message panjang berjela, apa yang ko (lelaki) reply? "k", "ok syg", so on and so for. So now you blame us, reply your message pendek? ask yourself dulu.

Second, tak talkative? Dari segi logiknya la kan, perempuan ni memang banyak cakap. Tanya banyak. Caring terlebih. Tapi apa yang ko (lelaki) cakap? Membebel? Macam mak-mak? Rimas sebab terlalu caring? So now, bila dah tak caring, bila dah tak tanya, reti pulak nak suruh kite ni caring bagai. Ask yourself, whether you're caring to us before this? nahhh

Third, jangan marah tanpa usul periksa? Yeah. Memang bagi korang tanpa usul periksa. Tapi bagi kitaorang ni, dari A sampai Z dah aih kami periksa. Dah kantoi depan mata sendiri pun still kata marah tanpa usul periksa? WHAT THE TUTTT.

Forth, bagi space untuk hangout dengan member2, game and tidur ye? Bagi dah space. Sampaikan boleh dok pasang lagi satu. Tu apa cerita? Nak salahkan perempuan pulak sebab bagi space? Wayar teruk dah nih.

Fifth, inform if busy and also bagitau sejam sekali yang kitaorang rindu korang? what is that? disebabkan dulu ko (lelaki) busy, tak pernah pun ko nak bagitau aku. We perempuan, memang akan bagitau lelaki yang kitaorang ni busy. But kadang-kadang tu saja ja nak tengok korang ni perasan tak yang kitaorang ni tak message korang. Ouh yang bagitau sejam sekali yang kitaorang ni rindu. Eh, dulu jangankan setiap sejam. Setiap minit pun bagitau. Apa korang punya response? Eeee, RIMASLAH! Sudah-sudah lah tu! betul tak?

Itu ja korang punya alasan untuk curang? Hurmm..Hye, open your eyes la LELAKI, you started first. So what do you expect from us? Kalau korang hargai kitaorang yang perempuan ni dulu, tidak akan la jadi perkara macam ni. Bukan nak balas dendam ke hapa. Cumanya hati kitaorang ni dah tawar dah. Kot-kot la korang (lelaki) nak pujuk, nak bagi berbunga balik. Ini tidak, buat keputusan untuk curang. Acane nih? Curang je ke solution yang terbaik? HUH??


p/s : ni bukan tentang relationship aku sekarang ye (2013-still counting). Ni relationship yang dulu. Alah, apa orang cakap, bercinta bagai nak rak, alih-alih dia dok curang tang belakang, kiri, kanan, depan pun ada jugak.
NO POINT TO REMEMBER THAT.


Lets bygone be bygone.
Thanks, because of you, I found someone better than you.


p/s/s : but sesetengah perempuan yang budget hot tu, memang akan layan lelaki macam tu pun. Itu aku tak leh nak kata apa la kan. Kadang-kadang lelaki yang caring dapat perempuan yang tak ambil peduli. Dan kadang-kadang, sebaliknya pulak.

SO PANDAI-PANDAI LA MEMILIH. JANGAN MAIN IKUT SEDAP MATA MEMANDANG JA.
^_^


1 comment:

  1. Bab bagi space tu, aku bagi SPACE sangatttttt kat ex aku sampai dia dump aku.... hahahaha... last2 aku kawin dengan orang yang betul2 hormat kehidupan aku seadanya...

    menyampah aku baca pasal laki tu, konon2 perempuan tak talkaktive segala bagai.... propa baik punya... huahua

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...