kisah seorang aku | Cik Siti

Tuesday 22 January 2013

kisah seorang aku

assalamualaikum...

aku janji ngan korang nak cerita pasal diri aku kan...
so, this is how it start.....

nama aku Siti Fatimah binti Idris...dilahirkan pada 23 September 1991 bersamaan dengan 14 RabiulAwal tahun 1412 Hijrah....Hospital Bersalin Pulau Pinang tempat aku dilahirkan...yes, aku orang Penang...and no, aku bukan anak mami...aku kacukan cina dan melayu...mak aku cina...ayah aku melayu....mak aku ni anak cina tapi dibesarkan dalam keluarga melayu...so still ada darah cina kan...



as you guys can see, memang masa kecik-kecik dulu aku sangat la tembam...mak aku cerita, kalau aku duduk dalam babychair tuu, memang penuh la...hahha...and for your information, kalau nak dibandingkan saiz aku dengan adik2 aku masa kecik, aku la yang paling tembam sekali...hahhaha...tapi bila dah besar ni...aku yang paling kecik....tak percaya ka??? ce tengok pic kat bawah ni....



ha..nampak tuu....

masa aku darjah satu...kami sekeluarga pindah...from Penang ke Kedah.....so aku sempat la sekolah kat Penang...kalau tak silap aku sekolah tuu nama dia Sekolah Kebangsaan Sungai Nibong....tapi tak abis pun darjah satu...sebab bulan sembilan kitaorang pindah....

kat Kedah ni kitaorang duduk dekat Sungai Petani....
nama sekolah aku kat SP (sg petani) ni Sekolah Kebangsaan Sri Gedong...tuu lah satu-satunya sekolah rendah aku sejak aku start duduk SP sampai la darjah 6....

benda ni mesti korang tertanya tanya kan....eleh..aku tau la benda apa yang korang nak tanya tuu....result UPSR aku kan? result UPSR aku dapat 5A...

then, masuk sekolah menengah....aku sekolah harian biasa ja....sekolah aku tuu nama dia Sekolah Menengah Kebangsaan Bakar Arang...kat SP jugak....sampai la aku masuk form 4...eh2...terskip pulak...ni mesti korang nak tau lagi kan...result PMR aku....korang ni memang muka tanya result ja kan.....ok, result PMR aku dapat 8A...so masa form 4 dapat la tawaran masuk MRSM Taiping...tapi aku just stay kat situ 4 bulan ja....homesick kononnya....hahahaahhahha....lepas aku lari balik dari MRSM Taiping tuu, aku masuk balik sekolah lama aku.....heeee

belajar punya belajar...tamat la sudah gelaran aku sebagai pelajar sekolah SMKBA....and result SPM aku dapat 4A ja....ni semua gara-gara bercintan cintun masa sekolah...padan la muka...hahhaha...

nasib baik ada rezeki masuk Matrik....aku dapat Matrik Penang...dekat la dengan rumah...tiap2 minggu aku balik.....kat Matrik aku amik fizik..tak amik sains hayat....selepas setahun belajar dekat matrik...dapat la result exam....and aku dapat CGPA 3.76....syukur Alhamdulillah.....

then bercuti lah aku kat rumah sementara menuggu result UPU keluar.....masa result UPU keluar, aku dapat kos BioMedic Engineering dekat Universiti Malaya....and guess what..aku sempat pergi sana 4 hari ja....sempat la merasa minggu orientasi diaorang..heheh

masa aku kat sana, baru la aku dapat tawaran masuk AUCMS kos MD UKM ni.....jauh menyimpang kan???tapi masa tengah tunggu result UPU tuu, aku ada apply pun MD UKM ni.....


macam mana aku boleh menyimpang jauh daripada engineering kepada medic ni, nanti aku cerita kat entry yang lain pulak ok? untuk malam ni, setakat ni ja la....rasanya da panjang berjela kot aku tulis....heee.....

gud nite peeps...assalamualaikum...=)

2 comments:

  1. huhuhu comey jerk!! patut laaa muka ada macam cina! huhuhu. hurm mana best lagi eng? ke medic? huhuh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...