Apabila Duit lebih penting | Cik Siti

Thursday, 17 October 2013

Apabila Duit lebih penting

Assalamualaikum

"Kalau di zaman Rasulullah , aku percaya sangat bahawa sahabat adalah segalanya .. Di zaman ini , jika mereka kata , kawan lebih penting dari duit maka kenyataan itu pasti membuatkan aku tersenyum ...

Duit dulu baru kawan ... mana ada orang nak kawan dengan org tak berduit .. risau nanti duit dia abis .. kan kan ? Segelintir saja yang nak berkawan dengan orang takde duit ni.. jenis ni pon tak besar bilangannya ..

Bila kita nak berkawan dengan sesorang tu pastinya kita akan bertanya latar belakangnya terlebih dahulu .. kalau dia sekadar kerja kerja taraf rendah , sudah pastinya dia hanyalah 'kawan' biasa .. nak ajak dia g shopping , tengok wayang , atau g ke majlis majlis besar maka 'dia' bukanlah kawan yang bakal diajak .. kan ?

Tak perlu nak dinafikan ... realiti dunia sekarang ... ada duit , ada kawan .. bak kata budak tadika , no money no talk .."


#copypaste dari Ben Ashaari


p/s : betul apa yang Abg Ben cakap....orang bila tak dak duit, kawan sendiri pun tak pandang aih...bila berduit, ha...(korang bagi la pendapat korang)...dan aku tak perlu ada kawan macam tu.... =)

p/s/s : Even your own shadow leaves you in the dark....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...