bila kerajaan terlampau 'banyak' duit.... | Cik Siti

Saturday 25 June 2011

bila kerajaan terlampau 'banyak' duit....

assalamualaikum and a very good evening...
aku rasa kerajaan kita terlampau banyak duit kot....sebab apa aku kata cam tuu???
ok, jom tengok gambar di bawah....

korang leyh imagine tak macam mana keadaan di atas tuu???

ok, kepada sesiapa yang tak leyh imagine disebabkan lukisan aku tuu 'terlalu' cantik, meh sini nak cita......
masa awal2 dulu, mana ada divider kat tengah2 tuu...and tak dak lampu jalan kat tengah...tapi sekarang diorang tambah divider sekali dgn lampu jalan....aku pun tak tau apa motif dia tambah lampu kat tengah2 tuu...padahal da ada lampu kat tepi.....and yang membuat kan aku lagi pelik, kalau jalan depan sikit, jalan tak dak lampu langsung....so, gelap gelita la....ha, kat situ tak mau plak tambah lampu jalan.....memang diorang suka membazir duit eyh?? buat benda2 yang tak dak faedah....dah terang lagi bersuluh la jalan tuu nanti...ish2....and bila da ada divider, jalan tuu bertambah la kecik....dulu 2 way...sekarang 1 way ja....so, kalau pagi2 nak gi kelas, aku kena la bersesak sesak dengan orang2 yang nak pergi kerja.....adeyh....kalau nak baiki jalan tuu aku tak la kisah sangat...tapi, ni tak....jalan pun berlubang lubang....lekuk sana lekuk sini.....tak tau la apa nak kata da....orang2 yang handle ni da besar...ingat kan reti la pikir sendiri....hurm...jap2, aku nak pikir....ada reasons lain ka???tapi aku rasa tak dak da......melainkan saja nak buang duit....kot la nak buat fly over ka...ni tak, pegi tambah lampu jalan....yg aku rasa langsung tak dak fungsi....sebab da ada lampu kat situ....apa2 pun aku nak tengok nanti bila depa da abes wat keja...kot2 depa buang lampu lama tuu...who knows right....hehe

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...