Hypnic Jerk | Cik Siti

Sunday, 29 November 2015

Hypnic Jerk

Assalamualaikum


Pernah tak jadi benda ni kat korang? Masa tidur, tetiba terjaga dengan mengejut sebab rasa macam jatuh dari tempat yang tinggi.

Aku ingat aku sorang ja rasa benda ni. Tapi kajian mendapati 70% manusia di seluruh dunia mengalami benda yang sama. Walaweyh.

Hypnic Jerk ni akan berlaku masa kita baru nak terlelap. Hypnic Jerk ni akan berlaku pada seseorang yang tidur dia tak menentu.

Berdasarlam kajian yang telah dibuat, Hypnic Jerk ni akan berlaku jika seseorang tu anxiety, stress, caffeine.

Selalunya Hypnic Jerk ni akan terjadi masa kecik. Patutla sekarang ni dah jarang sangat rasa. Masa dulu kecih-kecik selalu ja rasa benda ni. huhu



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...