pengertian kebodohan dan pengorbanan dalam bercinta | Cik Siti

Thursday, 4 July 2013

pengertian kebodohan dan pengorbanan dalam bercinta

assalamualaikum.....

"demi cinta lautan api sanggup ku renangi"

pernah dengar ayat tu??? seriously annoying kot....ANNOYING!!!!
lautan air pun belum tentu kau pandai berenang...inikan pulak nak berenang kat lautan api...puiiiii

itu lah namanya kebodohon bukan pengorbanan....

pengorbanan contohnya macam si makwe ni sayang kat orang lain...so si pakwe kena la lepaskan makwe tu...demi kebahagiaan dia....sebab orang cakap, kalau sayang, kita mesti nak tengok orang yang kita sayang tuu bahagia kan kan kan......



dan pengorbanan tuu pun kena tengok situasi jugak.....

kalau situasi cam ni pulak , "sayang, boleh tak u bagi kat i segala-galanya yang u ada...u kan sayang kat i"...ha, itu jangan pulak nak bekorban! kalau ko ikut jugak kata-kata dia....kononnya bekorban la sangat kan, ko yang bodoh namanya.....


Allah SWT bagi kita akal untuk berfikir....jangan la sia-siakan pulak....kalau tak guna akal tu, kita serupa macam binatang la...sebab binatang ada otak tapi tak da akal...apa yang membezakan kita dengan binatang adalah dengan adanya AKAL!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...