continuation.... | Cik Siti

Tuesday, 16 August 2011

continuation....

assalamualaikum and a very good evening...
hye guys and girls.....sapa2 yang tak tengok lagi video yang pasal orang murtad tuu, sila klik link ni.....
thanks zwan sebab sudi tengok sampai abes....agak sakit ati la kot sebab orang tuu dia kata berasal dari malaysia...tapi muka dia mat saleh....haish....tak tau la kan..kot2 bila da murtad ni dia p wat pllastic surgery.....
macam2 la dunia sekarang.....

esk nuzul quran...yeah!! cuti....tuu je kan kau tau CUTI, kau tau tak NUZUL QURAN tuu apa??????? haish.....try p search tengok nuzul quran tuu apa....jangan dok pikir nak cuti ja....ngeh2.....lai, sama2 kita muhasabahkan diri balik.....amik tau sikit hal2 agama ni....jangan pikir dunia semata mata....

Peristiwa Nuzul Al-Quran merupakan peristiwa turunnya ayat al-Qur'an yang pertama kepada Nabi Muhammad s.a.w. hingga seterusnya berperingkat-peringkat menjadi lengkap sebagaimana kitab al-Quran yang ada pada hari ini. Peristiwa Nuzul Al-Quran berlaku pada malam Jumaat, 17 Ramadan, tahun ke-41 daripada keputeraan Nabi Muhammad s.a.w. ketika baginda sedang beribadat di Gua Hira, bersamaan dengan tanggal 6 Ogos 610M. Perkataan "Nuzul" bererti turun atau berpindah dari atas ke bawah. Bila disebut bahawa Al-Quran adalah mukjizat terbesar Nabi SAW maka ianya memberi makna terlalu besar kepada umat Islam terutamanya yang serius memikirkan rahsia al-Quran.
Ayat al-Quran yang mula-mula diturunkan Allah kepada Nabi Muhammad s.a.w. melalui perantaraan Malaikat Jibril ialah lima ayat pertama daripada Surah Al-Alaq.

copy paste from wikipedia.....hehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...