puisi hasil nukilan dari seorang sahabat | Cik Siti

Sunday, 17 February 2013

puisi hasil nukilan dari seorang sahabat

assalamualaikum...

jom malam ni kita baca puisi nak tak? member aku sorang ni bagi aku copy paste puisi dia untuk dimasukkan ke dalam belog aku yang tak seberapa ni....

so malam ni aku pilih la puisi mana yang aku suka, then aku letak dalam entry malam ni...

=)

enjoy!!


saat ia menjadi kelam

dalam perjalanan yang berliku ini
airmata menjadi teman 
jiwa terasa kosong 
penyesalan berulang-ulang kali dibicara
cemburu menguasai 
hiba resah xmenentu jadinya 
daun yang dulu hijau kini sudah kekuningan 
namun hati yang bernanah siapa tahu 
tergores terhiris itu lah yang dialami 
ku diamkan bukan bermakna ku iakan 
aku xmahu keruhkan air kurang jernihnya
namun ku tapis kembali bila kau berpaling
kerna sayangku xpernah pudar walau saat ku marah
kerna cintaku terarah kepadamu 
inginku kejutknmu dengan lamaran 
tapi aku yang terkejut ditinggalkan 
terkelu lidah tersentap hati 
seakan sudah mati 
menjadi batu jalanan 
bila kau mahu kau ambil 
bila sudah ada batu permata 
apa nak disimpan batu xberharga 
campak buang baling sesuka kamu
xmampu aku mgejar walau utk bayanganmu
kerna hari sudah larut malam 
baik aku nantikan siang 
nantikan sang mentari 
yang  xjemu menerangiku 
aku mahu kebahagian bukan paksaan percintaan........



puisi daripada ehem ehem


kenapa aku pilih puisi ni? sebab situasi aku dulu pun macam ni jugak....tapi tak kesah la...sebab sekarang dah tak macam tuu...aku lebih suka cara hidup aku sekarang....buat apa yang aku suka...tak payah pikir perasaan orang lain....kecuali la perasaan family aku.....

selamat malam...assalamualaikum ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...