khasiat Rumpai Laut (kolagen asli) | Cik Siti

Tuesday, 26 February 2013

khasiat Rumpai Laut (kolagen asli)

assalamualaikum...

sesiapa yang berminat untuk membuat order rumpai laut ni, sila inform cik siti dekat PAGE NI......



harga :
1 packet (100 gm)

purple (gred AAA) = RM18 per packet
borong 10 packet ke atas = RM16 per packet


yellow (gred AA) = RM15 per packet
borong 10 packet ke atas = RM 13

harga tak termasuk dengan pos!



HARGA SEKARANG (20 April 2013) 


HARGA BORONG!!!

Gred AA (kuning)
1 kg = RM 50
2 kg = RM85 (jimat RM15)



Gred AAA (purple)
1 kg = RM60
2 kg = RM100 (jimat RM20)




HARGA 1 PACKET (100gm)

Gred AA (kuning)
1 Packet = RM10
2 Packet = RM15 (jimat RM5)

harga sebelum ini, 1 packet RM15




Gred AAA (purple)
1 Packet = RM12
2 Packet = RM18 (jimat RM6)

harga sebelum ini, 1 packet RM18

tak termasuk postage


fuhhhh..ramai jugak yang dok cakap pasal kolagen asli ni...kolagen asli ni adalah daripada rumpai laut...memang pure punya la...sampaikan cara penyediaan dia pun memakan masa dalam satu hari sebab tak nak bagi ada bau laut....


dan yang ini adalah sabun PMC...sabun ni boleh terus guna...tak payah nak masak, nak rendam bagai...senang kerja korang kan....tapi sabun ni hanya boleh pakai macam sabun basuh muka biasa la...TAK BOLEH DIMAKAN YA!

tau la zaman sekarang ni semua orang nak cepat....masa itu emas orang cakap...dengan sabun ni, semua kerja jadi mudah....

Sabun ini pure organik, bahan-bahan asasnya dari tumbuh-tumbuhan.
Bila cuci bersih wajah anda, segala kotoran akan keluar dari liang-liang pori disamping merawat kulit jerawat, jeragat dan masalah kulit. Insyaallah.

Diiktiraf oleh JAKIM(halal).
Sah untuk di bawa solat.


ada yang berminat nak beli sabun PMC ni?



1-24 = RM12 setiap ketul

25-49 = RM13    RM10 setiap ketul

50-99 ketul = RM12     RM8 setiap ketul

100-199 ketul = RM10     RM6 setiap ketul




khasiat dia

KOLAGEN - 10 kali ganda lebih tinggi daripada sirip ikan yu dan 24% kolagen ini bersamaan denggan 2 keping sarang burung layang-layang.

KALSIUM - 37 kali ganda lebih tinggi daripada hati ikan.

ANTIOKSIDA - 550 kali lebih kuat dari vitamin C.

VITAMIN A - 40 kali lebih hebat dari Beta Carotine atau 638 kali lebih hebat dari daging lembu.

PROTEIN - 21 kali lebih banyak dari susu.

OMEGA 3 DAN OMEGA 6 - 2326 kali lebih banyak dari ikan.

wow kan!


orang yang ada masalah kulit (jerawat, gatal, kudis) , luka kemalangan/ pembedahan (sembuh cepat) dan orang yang kurang tenaga contoh warga emas yang uzur ( memulihkan tenaga ) orang2 ni memang bagus kalau makan rumpai laut ni....



KESAN BILA MAKAN KOLAGEN NI : 

-Melaraskan berat badan dan menstabilkan hormon
-Meningkatkan sistem imun dan metabolisme badan
-Memejalkan payudara, otot dan punggung
-Menyihatkan rambut dan kuku
-Menguatkan sistem abdomen dan memelihara kalenjar tiroid
-Mengurangi penuaan pramatang seperti kedutan dan kulit kendur
-Mengurangi selulit
-Memberi tenaga
-Melancarkan peredaran darah, mengurangi sakit bahu dan belakang
-Menguatkan tulang dan sendi, menjauhi artritis dan osteoporosis
-Meningkatkan sel rawan, ligamen dan otot
-Merawat penyakit gout
-Mencegah kanser/tumor
-Menurunkan tekanan darah tinggi
-Meningkatkan fungsi penghadaman/pencernaan, merawat gastrik
-Anti bakteria/kulat
-Merawat anemia
-Menurunkan tahap kolesterol dalam tubuh
-Menyerap lebihan garam dalam tubuh (lumpuh)
-Melicin, menegang, dan menghaluskan kulit
-Mempercepatkan pengecutan jerawat dan menghapuskan parut
-Merangsang penghasilan sel2 baru kulit, menyembuhkan luka
-Menstabilkan kandungan gula dalam darah (kencing manis)
-Membersihkan tubuh dari reaksi radikal bebas
-Menberikan rasa kekenyangan (diet)
-Memelihara usus kecil (mengelakkan sembelit/buasir)


CARA PENYEDIAAN

Basuh kolagen mentah, ramas2 seperti basuh beras 5-6 kali.
Rendam kolagen mentah yang telah dibasuh semalaman. 
Buang air rendaman tadi dan basuh sekali lagi 5-6 kali & toskan.
Campur dengan 2.5 liter air kosong ke dalam periuk untuk direbus.
Masak dengan api yang perlahan dalam 30-45 minit. Kacau sehingga hancur. 

Boleh juga dicampurkan dengan gula batu atau ginseng * tp kalau nak buat masker jgn campur apa2 lah..
Biarkan ia sejuk sebelum diletakkan ke dalam bekas dan disimpan dalam peti ais, collagen ni tahan lama sebab ianya anti bakteria.

*Perhatian untuk mengurangkan bau semasa memasak.. disarankam sebelum masak cuci dengan asam jawa dan semasa masak campurkan daun pandan.



CARA MEMBUAT MASKER DRPD KOLAGEN :

Selepas cologen direbus, tapiskan terlebih dahulu.
Sisa tapisan digunakan untuk membuat masker dan air untuk diminum.
Bersihkan muka terlebih dahulu.
Cuci muka 2-3 kali supaya pori2 di muka terbuka luas.
Sapukan pada muka dan leher (rasa sejuk & lembab).
Tunggu hingga masker kering atau dalam 30 minit.
Bersihkan muka. Anda akan rasa kulit lembab, gebu, cerah & tegang walaupun dengan pemakaian masker yang pertama kali.



CARA UNTUK MAKAN KOLAGEN :

Waktu terbaik ambil semasa perut kosong (selepas bangun tidur – sebelum sarapan & sebelum masuk tidur) 
Ambil 3 sudu besar (akan jadi seperti jelly),  - lebih elok dimakan begitu saja atau boleh juga dicampurkan dengan sunquick / jus buah.
Sebelum makan tu baca Bismillah & Selawat =) 



~PERHATIAN~
JIKA RUMPAI LAUT KERING ANDA MENUNJUKKAN PERTUMBUHAN CRYSTAL PUTIH SEAKAN -AKAN KULAT... JANGAN PANIK YA...
SEBENARNYA IA BUKAN KULAT...  IA MERUPAKAN HABLUR GARAM LAUT...
DAN BOLEH DIBUANG DENGAN MEMBASUH SEBELUM MEREBUSNYA!!!



p/s : kalau ada yang nak buat pre order, sila PM cik siti kat SINI or boleh comment dekat ruangan comment di bawah ni...next week cik siti akan ambil daripada pembekal...






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...