i know why | Cik Siti

Sunday, 10 February 2013

i know why

assalamualaikum...

aku tau kenapa aku senang maafkan orang....
pernah dengar benda ni?

satu jari kita tunjukkan kat orang...lagi empat jari tunding kat kita....
kita nampak keburukkan orang lain...sebab Allah tunjukkan kepada kita...Allah tutup aib kita sebab tuu orang tak nampak kesalahan kita....

sedangkan Nabi SAW pun ampunkan umatnya...ni kan pulak aku...hanya manusia biasa....


sebab tuu sebelum aku benci orang, sebelum aku berdendam dengan orang....aku tengok diri aku dulu...aku maafkan orang yang sakitkan hati aku...sampai hati aku sendiri merana....sampai orang cakap aku ni tak dak perasaan marah ka?

yes...sekali lagi aku menangis...menangis untuk orang yang tak patut aku tangisi....

kenapa lembut sangat hati kau wahai cik siti?
aku ingat aku dah tak da hati...sebab da 3 bulan tak mengalirkan air mata....
wahai hati...kenapa kau terlalu lembut untuk lelaki yang da hancurkan kau berkali kali?
tolong la cari orang lain pulak...aku da mula muak...da mula penat dengan semua ni....


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...