Jom Diet Untuk Badan Awak Yang Berbentuk Pear | Cik Siti

Monday, 27 January 2014

Jom Diet Untuk Badan Awak Yang Berbentuk Pear

Assalamualaikum...

korang yang badan berbentuk pear macam aku ni ha, jom la start diet...nak tau cara diet yang sesuai bagi kita2 ni, jom baca kat bawah ni...



Bentuk tubuh Pir, memiliki ukuran tubuh yang lebih rendah dan lebih besar dari atas. Pinggul juga terlihat lebih lebar daripada bahu karena distribusi lemak yang sebagian besar berada di daerah panggul. Nah, berikut ini tips diet sesuai dengan bentuk tubuh pir, yaitu:

1. Rancang  Diet.
Sangat susah kot untuk mengendalikan nafsu makan Anda. Program lebih matang harus merancangkan diet Anda, dan makan makanan sehat. Korang boleh la buat jadual waktu makan....kiranya setiap hari menu korang dah rancang awal2...and setiap hari berbeza2 tapi still terkawal....

2. Elakkan makan Ais Krim
Alih-alih makan es krim, atau yogurt beku lebih baik bagi Anda. Jika Anda membeli di kedai yang mungkin telah ditambahkan dengan bahan pengawet dan kandungan gula lebih tinggi dari es krim penuh lemak...

3. Hitung kalori makanan
Untuk menjaga tubuh Anda sehat dan langsing, salah satu yang diperlukan dalam tubuh adalah consume protein yang cukup. Salah satu sumber protein yang baik adalah susu.


kesimpulannya, diet untuk orang yang badan dia berbentuk pear ni lebih kurang ja dengan orang lain yang nak diet....yang penting, jaga kalori, makan dengan seimbang dan kurangkan minyak dan lemak..hee

MARILAH KITA BERDIET SAMA2....

Blogger pun perlu makan... klik SINI
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...