Gambar : Orang Matahari Pulau Pinang | Cik Siti

Sunday, 25 August 2013

Gambar : Orang Matahari Pulau Pinang

assalamualaikum

dalam entry sebelum ini, iaitu entry INI, aku ada menceritakan mengenai Orang Matahari Pulau Pinang... entry tersebut diambil daripada sebuah artikel yang ditulis oleh seorang blogger....makna kata copy paste la kan....sebab aku pun belajar benda ni masa kat sekolah menengah dulu.....

baru-baru ni aku ada la pi melawat kawasan yang orang cakap tempat tinggal Orang Matahari ni...iaitu di Kampung Seronok Pulau Pinang....

di bawah ni aku nak kongsi dengan korang2 gambar-gambar yang sempat aku snap semasa aku di sana....





kolam



kononnya orang di situ mengenali jalan ini untuk ke tempat menunaikan haji


ini lah tempat yang dikatakan untuk mereka menunaikan haji





dalam bulatan itu adalah loceng yang diletakkan di masjid tempat mereka menunaikan sembahyang. 


 p/s : jika gambar-gambar di atas tidak jelas untuk anda, anda boleh la pergi lihat sendiri perkampungan mereka di Kampung Seronok Pulau Pinang...


sila klik SINI
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...