Sengal Zone : Saya Tak Ngantuk Lagi | Cik Siti

Wednesday 5 January 2011

Sengal Zone : Saya Tak Ngantuk Lagi


saya memang tak ngantuk dan tak boleh tido lagi...huhu..sebab petang td da tido...haha

aku join segment dari blog sengal zone...korang yang belum tido lagi tuu...n tak tau nak buat apa....join la segment neyh...hehee
okok....
syarat2 dia senang ja.....aku just perlu nyatakan apa yang akan aku wat sebelum aku tido...

1. selalu nya aku akan study...sebab aku ni jenis yang suka study malam....so, tak hairan la kalau sebelum aku tido, aku study dulu...
2. kalau tak benda sangat yang aku nak study...aku akan on9 FB ( tapi yang tuu dulu la...sebelum aku berjinak jinak dengan dunia blog ni )
3. ha, ni takkan aku lupa....aku mesti gosok gigi sebelum aku tido....kalau tak ayah aku marah
(tu masa kecik la....dia kata nanti gigi aku rosak)...bila da besar, pandai2 la...tapi kan da terlatih dari kecik....so, da jadi amalan la sebelum tido....
4. aku sebelum tido, mesti aku minum air dulu...sebab kawan aku pernah cerita, (tak tau la kesahihan dia) kalau kita dahaga..tapi kita tak minum....then terus tido, roh kita akan kuar cari air.....n dia cakap, ada org ni jadi cam tuu...roh dia masuk dalam teko....then tak leyh kuar sebab orang tutup teko tuu.....pastu, pagi tuu, orang semua engt dia da mati....then tiba2 macam mana ntah ada org buka teko tuu, then dia hidup balik....hahahah....(jgn pecaya la)...tapi aku memang akan minum air kosong sebelum tido...
5. aku akan sikat rambut sebelum tido...aku tak nak tido dengan rambut yang kusut..nanti kpala aku jadi kusut...hehe...
6. last skali, aku akan baca doa tido...ayat kursi....surah 4 kul...(kadang terbaca gak doa makan...hehe..ops)

tuu la benda yang aku selalu buat sebelum aku tido..korang macam mana.???hehe
^_^

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...