lecturer Philippines appreciate 'azan subuh' | Cik Siti

Saturday 29 January 2011

lecturer Philippines appreciate 'azan subuh'

assalamualaikum dan selamat tengah hari...
korang tau kan aku dari private college???
kalau tak tau, ni aku nak bagi tau la....
aku dari private college...
dan hampir 90% lecturer yang mengajar aku tuu dari overseas....
macam belajar kat overseas plak kan...
hehehe...
actually apa yang aku nak bagi tau ni, ada kena mengena dengan azan...
ala, bukan azan nama orang tuu...azan subuh, zohor dll...
korang pernah terbaca tak pasal rakyat malaysia yang bukan berbangsa melayu menghantar surat dekat sapa ntah untuk menghentikan azan subuh??
sebab apa??
sebab diaorang cakap, mengganggu ketenteraman awam.....
RAKYAT MALAYSIA SENDIRI YANG CAKAP CAM TUU....DIAORANG NI SEPATUTNYA DA TAU PASAL BENDA NI!
haish...
nak dijadikan cerita.....
ada sorang lecturer aku ni...dari Philippines....
aku ulang, dari Philippines okay!
dia cakap kat aku, dia appreciate azan subuh sebab azan tuu da jadi macam alarm clock dia....
dia siap puji lagi...yang azan tuu takkan skip time dia.... memang on time la dia cakap....
so, dia takkan lambat datang ke kolej...


bagus kan....
ni orang dari luar negara yang negara dia bukan negara ISLAM...
kita ni yang duduk kat negara ISLAM, langsung tak appreciate....
tambah2 yang ISLAM tuu....bangun ke subuh pagi tadi???
walaweyh....bunyi je azan subuh, tarik terus selimut sampai kepala....
so, pikir2 la ye....

2 comments:

  1. ni pasal orang penang yang mintak selowkan suara azan subuh ke???

    ReplyDelete
  2. semua negeri ada...hari tuu ada dengar kat KL....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...