menyesal? | Cik Siti

Monday 17 January 2011

menyesal?

assalamualaikum dan salam sejahtera blogger2 sekalian alam...
hehe....
ha? menyesal?? menyesal apa plak ni??
korang mesti pernah rasa menyesal kan dalam hidup ni....ha, tak pernah??( tipu la tuu )
aku pun sama gak...banyak kali menyesal....

menyesal sebab keluar MRSM Taiping masa form 4 dulu...
menyesal sebab belajar bercinta masa study...
menyesal sebab tak belajar elok2 masa SPM...
menyesal sebab berlaku nya tragedi 17 jan 2010 (cehhh)....yang mengubah segala galanya dalam hidup aku...(apa bnda la agak nya kan)
menyesal sebab amik kos kedoktoran....(tension ar)

tapi tuu dulu la.....

hahaha...sekarang, aku da muhasabah diri.....apa yang berlaku, mesti ada hikmah nya....
kalau aku tak keluar dari MRSM tuu, aku takkan jumpa dengan pasangan aku sekarang...
kalau aku tak belajar bercinta masa sekolah, bila lagi aku nak belajar...kan kan...^_^
kalau aku belajar elok2 masa SPM, da lama ayah aku antar gi oversea....so, tak leyh la berjumpa dengan member2 aku da....huhu...
kalau tarikh 17 jan 2010, aku tak da la ada sekarang menulis blog..menulis ayat2 jiwang....dan aku tak kan tau apa salah aku....
kalau aku tak amik doktor, aku nak jadi apa???takkan nak goyang kaki dok umah ja??? haish...

apa yang berlaku banyak bagi pengajaran kat aku...
so, jangan la menyesal apa yang da berlaku...yang kita boleh menyesal perkara akan datang kalau kita tak buat apa yang patut kita buat untuk mengubah nasib hidup kita....
^_^
semua terletak atas diri seseorang...sama ada nak berubah...ataupun nak hidup korang sama macam yang lepas....

p/s : kalau aku tak failed paper....aku takkan tau rasanya bila failed...haha....
;)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...