Kenapa harga barang yang dijual oleh pengedar lebih mahal daripada pembekal? | Cik Siti

Friday 2 May 2014

Kenapa harga barang yang dijual oleh pengedar lebih mahal daripada pembekal?

Assalamualaikum...

ada hamba Allah ni pernah tegur aku, sebab aku jual barangan Daiso RM70 untuk 10 items and dah termasuk postage...dia cakap, benda Daiso ni harga dia just RM5 ja kot....and terang la panjang lebar....dari A sampai Z....(buat macam aku ni bodoh, or maybe dia nak bagitau semua orang yang barang daiso ni RM5, and jangan beli kat sebab aku ni penipu...lebih kurang macam tu la maksud dia)..dan aku cakap kat situ, promotion.....maybe silap aku la kot letak perkataan "promotion" tu....tapi what i mean is, before this i sell that item for RM10 each and not include postage, so now aku buat la promotion....get what i mean??



yes, I know Daiso ni jual barang RM5....dan aku pasti semua orang tau pasal itu....i dont force anyone to buy from me...you just can get it by your own....it's your choice.....

aku jual sampai RM10 each tu sebab korang bayangkan lah aku dari Sungai Petani, Kedah nak ke Queensbay Pulau Pinang untuk beli barang Daiso untuk aku jual online.....dan aku punya target adalah orang-orang yang agak susah untuk pergi ke Daiso....sebab korang sedia maklum, Daiso ni bukan buka macam kedai runcit yang ada di mana-mana saja.....dan setahu aku, di Utara Semenanjung ni, hanya ada di Pulau Pinang, iaitu di Gurney dan Queensbay....so, bayangkanlah kalau orang tu dari Perlis, acane dia nak beli? takkan nak beli 1 item, nak pergi sampai ke Pulau Pinang ye dak?

dengan minyak kenderaan lagi....duit tol lagi...duit tol naik jambatan lagi...hah, dah berapa dah....by the way, kenapa tak pertikaikan orang yang dok jual produk kecantikkan? sebagai contoh 1 set produk collagen plus vit E tu??? dengar kata orang dekat KL jual dengan harga RM45...tapi dekat kedah ni, orang jual RM20-25 ja.....dan hari tu aku tengok kat Padang Besar, Perlis cream day and night dia RM10 yang kalau dekat belah Penang, diaorang jual RM15 (kalau tak silap aku la)...

dah kenapa tak nak pertikaikan benda tu???

kira berbaloi la tu dengan harga...kalau nak murah, boleh pergi beli sendiri dengan pembekal....kami ni sebagai pengedar...ambil dari pembekal....dengan duit minyak pergi balik....sebelum nak pergi, nak kena cari tempat pembekal lagi...kiranya ok la tu kan dengan harga.....

sapa kata mahal, tak nak beli....tak pa...kami tak paksa pun.....ramai lagi orang yang nak perkhidmatan kami sebagai pengedar yang membeli daripada pembekal.....

kalau nak pergi beli sendiri tu, dipersilakan...tak ada halangan pun....

IKHLAS DARIPADA SAYA SEORANG PENGEDAR


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...